Германската софтуерна компания SAP представи платформата SAP HANA 2, която включва и надгражда доказаните технологии от революционната in-memory computing платформа на SAP, добавяйки нови възможности за дигиталната трансформация. Наред с това, бяха представени и новите SAP HANA “облачни” микро-услуги, достъпни чрез SAP Hybris as a Service (“YaaS”). Анонсите бяха направени по време на събитието SAP TechEd Barcelona, който се провежда от 8 до 10 ноември тази година.
Новите функции и подобрения в SAP HANA 2 включват управление на данни и бази данни, анализ на информация и развитие на приложения. Потребителите на микро-услуги в облака, базирани на SAP HANA, ще могат да подобрят приложенията посредством анализа на данни, използвайки прости приложно-програмни интерфейси (API), различни езици или платформа за разработка.
Новите “облачни” SAP HANA услуги включват:
– Text Analysis Entity Extraction, Text Analysis Fact Extraction и Text Analysis Linguistic Analysis: използване на текстови функции за обработка на данни в cloud среда за подобряване на приложенията с обработка на съответния език;
– Услугата Earth Observation Analysis (beta), която е създадена в партньорство с Европейската космическа агенция (ESA) и базирана на стандарта EO-WCS, създаден от Отворения геопространствен консорциум (OGC). Тя достъпва сателитна информация от ESA и използва възможностите на SAP HANA, пространствена версия, за да осъществи пространствено изчисление в “облачна” среда. Новата услуга съдържа историческа информация за растителност, води, почви и други спектрални индекси в реално време.
SAP обяви по-рано пускането на SAP S/4HANA 1610, новото поколение на бизнес платформата на SAP ЕRP. Чрез използването на опростен модел за данни и награденото потребителско изживяване SAP Fiori 2.0, новата версия намалява сложността и осигурява следващата вълна на бизнес продуктивност. Чрез предсказване и възможност за разпознаване на тенденции, включително и машинно самообучение, SAP S/4HANA поставя основите за намаляване на пропуските при по-рутинни доклади, позволявайки на клиентите да се фокусират върху задачи с по-голяма стойност с вградени статистики и данни в реално време.