SAP помага в справянето с кризата, предизвикана от COVID-19, чрез локализиране на решенията си

 

Разпространението на COVID-19 предизвика негативен верижен ефект върху бизнесите и техните служители. Ръководители на компании бяха принудени да затворят бизнеса си или да намалят значително предлаганите услуги, което респективно постави под заплаха дейността им и работата на служителите им.

С цел овладяване на кризата и нейните икономически и социални измерения множество държави въведоха законодателни промени, които трябваше да се приложат бързо, за да защитят работните места на много хора.

От своя страна, компаниите бяха принудени да се съобразят своевременно с променените правни и данъчни регулации. Тези законодателните промени засягат начина, по който бизнесите компенсират своите служители, и най-вече решенията за управление на работните заплати и изживяването на служителите.

Ето защо различни бизнеси от целия свят потърсиха помощта на SAP, за да успеят лесно да се приспособят към промените чрез обновления в бизнес софтуера си.

80 бързи адаптации на решенията към законодателните промени в съответните държави с цел подпомагане на клиентите
SAP следва устойчива стратегия за локализиране на своите продукти и решения, която е създадена именно за подобни извънредни ситуации. Независимо дали става дума за придържане към законодателство, свързано със сигурността на доходите, резервиране на двупосочни билети за командировани служители, работещи в чужбина, или данъчни облекчения за малки и средни предприятия, екипът „Глобализация на услугите“ на SAP може да помогне.
Посрещането на настоящите предизвикателства включва преразпределяне на екипи, мобилизация на допълнителни ресурси и непрекъснато сътрудничество с вътрешни за компанията и външни експерти.
„Вложихме всички свои усилия в осигуряването на над 80 бързи адаптации на решенията си към законодателните промени в съответните държави, които ще помогнат на клиентите ни да се справят с предизвикателствата на пазара, в който функционират“, споделя Щефан Щайнле, ръководител на отдел „Глобализация на услугите“ в SAP. „Ние непрекъснато следим множеството правни промени, предизвикани от кризата с COVID-19, и актуализираме решенията си спрямо тях.“

Отдел „Глобализация на услугите“ работи в тясно сътрудничество с клиенти и партньори, за да предостави навременно и ефективно решение за всяка промяна и да разпространи информацията за това публично. Nestlé е пример за глобална компания, която разчита на локалните адаптации, предлагани от SAP, за различните пазари.

„Чудесно е да имаме достъп до платформа, която обединява всички правни промени, предизвикани от COVID-19”, споделя Мукеш Кумар Рай, мениджър SAP системи за управление на качеството в Nestlé за регионите Азия, Океания и Субсахарска Африка. „Подобно решение е още по-полезно за глобален клиент като Nestlé, компания с присъствие на много и различни пазари.“

SAP поддържа обща картина за актуалните правни промени, касаещи локалните версии на решенията SAP Payroll Processing и SAP SuccessFactors Employee Central Payroll. Следващите три примера от Испания, Италия и Австрия представят мащаба на правните промени, които SAP отрази в решенията за управление на човешките ресурси по време на пандемията.

Промени и решения в Испания
Испания е сред най-засегнатите държави от COVID-19. Правителството на страната публикува шест правни бюлетина, всеки от които съдържа по 4 промени по текстовете, които засягат изплащане на обезщетения и осигуровки. Тези промени налагат изменения в алгоритъма за управление на данните, изчисляването на заплатите и изготвянето на правни отчети от компаниите.

Анализът и въвеждането на промените трябваше да се реализират в кратък срок. Ето защо Джема Мораледа, продуктов мениджър на SAP Испания, и Карлос Молеке, мениджър Разработка на продукти, осъществиха срещи с групи потребители, за да споделят детайли за решенията, които SAP предлага, използвайки множество комуникационни канали.

Приносът на SAP в условията на криза е оценен както от представители на потребителската група, така и от клиенти и партньори. През март, Хуан Хосе Диаз Васкез от Barrahache, партньор на SAP, споделя: „Ние в Barrahache вярваме, че както има моменти за критична оценка, така и за изказване на благодарност. Поздравяваме SAP Испания за инициативата, която пое в тези трудни времена, предоставяйки решения на испанските работодатели.“

Помагаме на Италия да се „излекува“
В средата на месец март италианското правителство прие закона Cura Italia („Да излекуваме Италия“), въвеждащ мерки за отлагане на данъчни плащания, специални условия за отсъствие от работа, допълнителни бонуси и надбавки за подпомагане на семействата. Най-голямото предизвикателство пред тази промяна бе актуализацията на софтуерните решения на SAP в съответствие и навреме с динамичния характер на обявяването на промените. Компанията използва всички възможни канали за комуникация, за да сведе до минимум всяка неяснота, с която клиентите й се сблъскват.

Адаптацията на Австрия към модел на работа със скъсено работно време
Австрия прие модел на работа със скъсено работно време, който се основава на федерални обезщетения в случай на безработица. Въпреки че програмата изискваше много комплексни промени в софтуера, използван от компании и институции, регионалният екип на SAP „Глобализация на услугите“ приключи анализа и въвеждането на необходимите промени в рамките само на една седмица. До втората седмица на април повече от 600 000 граждани поискаха обезщетение по програмата, в отговор на което австрийското правителство трябваше да събере за кратко време десет пъти повече средства за подпомагане на работната програма от 400 милиона, достигайки до 5 милиарда евро.

Щайнле обобщава работата на своя екип в условията на кризата с COVID-19: „Нашият принос се простира отвъд предлаганата експертиза, гъвкавостта и навременното доставяне на решение. Ние се отличихме не само като реагирахме бързо на пазарната възможност, но и като предложихме практични решения, които имат огромно социално-икономическо въздействие върху гражданите, бизнеса и правителствата.”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *