SAP SE обяви финансовите си резултати за четвъртото тримесечие и за цялата година, приключила на 31 декември 2015 година.
През четвъртото тримесечие SAP показва изключително мощна еволюция в представянето си със скоростно развитие в облака и двуцифрен ръст в своя основен бизнес с лицензи. На годишна база приходите от софтуер и облачни решения извън МСФО са се увеличили с 20% или 12% в постоянна валута и надхвърлят прогнозния ръст от 8% – 10% в постоянна валута. Новите сделки за облачни абонаменти, ключовият критерий за успеха на SAP при продажбите в облака, са нараснали със 103% за цялата година до 883 млн. евро и със 75% през четвъртото тримесечие до 344 млн. евро[1]. Годишните приходи от облачни абонаменти и поддръжка извън МСФО възлизат на 2.30 млрд. евро (2.00 млрд. евро [2] в постоянна валута, което съответства на прогнозите на компанията от 1.95 до 2.05 млрд. евро в постоянна валута). Оперативната печалба извън МСФО е 6.35 млрд. евро (5.902 млрд. евро в постоянна валута, което надвишава очакваните резултати за годината от 5.6 – 5.9 млрд. евро в постоянна валута).
“Нашите резултати през 2015 г. показват, че иновационният цикъл на S/4HANA върви много успешно”, каза Бил Макдермот, главен изпълнителен директор на SAP. “Завършеността на визията ни в облака отличава SAP както от утвърдените играчи, така и от доставчиците на отделни решения. Изпреварваме ги и по облачни технологии и софтуер, и по оперативни приходи, и сме твърдо уверени, че SAP ще запази своя печеливш и развиваш се бизнес и в бъдеще.”
“Впечатляващите ни резултати за 2015 г. потвърждават успеха на нашата стратегия за иновации в рамките на основния ни и облачния бизнес и бизнес мрежите, които помагат на нашите клиенти да дигитализират компаниите си”, заяви Лука Мучич, финансов директор на SAP. “Ние трансформирахме нашата компания и я направихме по-икономична чрез пренасочване на инвестиции от отделни не-основни дейности към стратегическите области на растеж, което ни даде възможност да уловим огромните възможности за растеж на пазара. Това ни поставя на сигурен пътя към бъдещето, което се отрази и в увеличаването на нашите бизнес цели за 2017.”