Samsung Electronics обяви финансовите си резултати за третото тримесечие, приключило на 30 септември. Компанията обяви консолидирани приходи от 65,46 трилиона вона, с 5,5% по-високи спрямо резултатите за същия период през изминалата година, и оперативна печалба от 17,57 трилиона вона, с 20.9% по-високи спрямо резултатите за същия период през изминалата година.
Приходите от третото тримесечие отбелязват нов максимум за компанията, основно бизнеса с памет. Общият приход се е увеличил на годишна и тримесечна база, основно водени от силните продажби на OLED панели.
Корейският вона остана слаб спрямо американския долар, което води до положителен ефект на тримесечна база от приблизително 800 милиарда корейски вона, отразена главно при бизнеса с компоненти. Въпреки това, корейският вон повиши стойността си спрямо основните нововъзникващи валути, което леко се отрази върху отделните бизнеси.
Бизнесът с полупроводници продължава до носи високи приходи на годишна и тримесечна база, воден от висока сезонност, особено при бизнеса с памет за сървъри и мобилни устройства. С високото търсене на NAND и DRAM чипове, бизнесът с памет подобри печалбите си, концентрирайки се върху продажбите на първокласни продукти, подобряване на добивите, и увеличаване на производството на чипове с висока плътност във фабриката в Пьонгтек.
В бизнеса с дисплейни панели се наблюдават неблагоприятни условия на търсене и предлагане на LCD пазара. Въпреки това печалбите се повишават, благодарение на търсенето на гъвкави OLED панели.
На фона на интензивната пазарна конкуренция, дивизията за информационни технологии и мобилни комуникации отчете спад при приходите въпреки стабилните продажби на премиум телефоните. Като цяло, доставките на смартфони остават непроменени поради намаляването на продажбите на среден и нисък клас продукти. Отчита се лек спад при печалбата, поради увеличените промоционални разходи и намалена стойност на валутата.
За отдела за потребителска електроника (CE) печалбите са се подобрили на годишна и тримесечна база, благодарение на стабилните продажби на премиум QLED телевизори и ултра-големи телевизори с размери от 75 инча и нагоре.
С поглед към четвъртото тримесечие, Samsung очаква общите приходи в компанията да намалеят, тъй като навлиза в период на слаба сезонност при пазара на полупроводници.
При бизнеса с компоненти, печалбите се очакват да останат стабилни, въпреки очаквания спад на приходи поради слаба сезонност на пазара за чипове за памет. Това ще се компенсира от очакваното засилено търсене на OLED панели.
Наближавайки края на годината, въпреки че се очаква засилване на доставките на мобилни телефони, печалбите се очаква да намалеят, поради повишени маркетинг разходи. Междувременно бизнеса с мрежи се стреми да затвърди позицията си в челните редици за 5G технологии, чрез доставки до клиенти в Северна Америка и Корея през четвъртото тримесечие.
Целта на дивизия за потребителска електроника е да се възползва от силната сезонност в края на годината. Очаква се печалбите да се повишат при по-високото потребителско търсене на QLED телевизори и премиум потребителски уреди.
През 2019 г. се очаква печалбите да са слаби през първото тримесечие поради сезонност, но след това да се засилят, с подобряването на бизнес условията, особено на пазара за памет.