Три важни тенденции в технологиите за визуализация от Radeon

Графичното поделение на AMD Radeon Technology Group обяви по време на пресконференция на 8 декември три важни тенденции в технологиите за визуализация.

Еволюцията на AMD FreeSync

В началото на 2016 г. AMD ще представи поддръжка на FreeSync по HDMI интерфейс, с което ще осигури достъпен за всички гейминг с плавни изображения без накъсване и забавяне FreeSync по HDMI ще се поддържа на всички AMD APU и GPU, които вече поддържат FreeSync през DisplayPort, и AMD работи със своите партньори като LG, Samsung и Acer за доставка на дисплеи съвместими с FreeSync по HDMI. Новото развитие на технологията предлага следните предимства:

• Ценово по-достъпни монитори, 70% от които не разполагат с DisplayPort конектор;

• Външни монитори за ноутбуци с HDMI порт, които да се свързват към FreeSync-ready Radeon графични решения.

AMD също така представи първия ноутбук с валидиран AMD FreeSync панел – Lenovo Y700, който е достъпен (засега) само през Best Buy USA, на цени от $899 (крайно-клиентски цени за САЩ). Lenovo Y700 разполага с AMD FX-8800P “Carrizo” APU и Radeon R9 M380 графика, с възможност директно да работи с LCD дисплей с динамично опресняване в обхвата 40-60Hz.

AMD и партьори досега са обявили или започнали да доставят 40 модела монитори с интерфейси DisplayPort и HDMI, с което сериозно подкрепят новата технология за динамично опресняване на дисплеите AMD FreeSync.

HDR (High Dynamic Range) съвместимост

Нараства търсенето на монитори с по-високо качество на картината, и в отговор на това се развива технологията HDR, която поставя висока летва за общото качество на изображението. HDR панелите се характеризират с:

• Яркост 600-1200 cd/m2 , като индустрията си е поставила за цел постигането на 2000 cd/m2;

• Контраст със съотношение близко до чувствителността към контраст на човешкото око (SMPTE 2084);

• И препоръката за качество Rec.2020 (ITU-R Recommendation BT.2020 за UHDTV) по отношение на цветовете, за възпроизвеждане на над 1 милиард цветове с 10-битова дълбочина на цвета.

HDR дисплеите могат да се проектират с превъзходната дълбочина на черния цвят на OLED, или с живата, ярка картина на LCD. И двете технологии са подходящи за игри. Вече има селекция от телевизори, които ще бъдат на пазара през втората половина на 2016 г. Тези дисплеи ще предложат безпрецедентна точност, наситеност и яркост на цветовете и дълбовина на черното, накратко – те ще бъдат много близо до изобразяване на реалния свят.

Съществуващите Radeon R9 300 серия GPU ще бъдат съвместими с HDR дисплеите през 2016 г. за игри, докато нашите GPU поколение 2016 г. ще разширят поддръжката си за игри и филми. RTG вече работи с водещите производители на игри, за да направи възможно извеждането на HDR изображение от игрите на 2016 г. Следващата година потребителите могат да очакват още много новини по тази тема.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *