Prime Day на онлайн търговеца Amazon регистрира нов рекорден успех в историята на компанията, като членовете на е-магазина са купили общо 100 млн. продукта, предава CNBC.
Prime Day, който продължи 36 часа, помага на Amazon да набира нови потребители и да стимулира продажбите на своите продукти и услуги.
Сpeд нaй-пpoдaвaнитe пpoдyĸти в CАЩ нa тaзгoдишния Рrіmе Dау ca били Fіrе ТV Ѕtісk c глacoв acиcтeнт Аlеха ($19.99 нa пpoмoция; $39.99 бeз нaмaлeниe), Есhо Dоt ($29.99 нa пpoмoция; $49.99 бeз нaмaлeниe) и тaблeтът Fіrе 7 c Аlеха ($29.99 нa пpoмoция; $49.99 бeз нaмaлeниe).
Миналата година Amazon обяви 60% ръст на продажбите по време на Prime Day, надминавайки рекордите към онзи момент и добавяйки десетки милиони Prime членове, пише infostock. Така компанията за първи път надмина потребителска аудитория от 100 млн. души по-рано през 2018 г.
За сегашния Prime Day анализаторите предричаха продажби в размер на поне 3,6 млрд. долара в световен мащаб. Технически проблеми в малките часове в понеделник обаче възпрепятстваха мнозина клиенти да направят своите покупки.
“Не е ясно колко широко е бил разпространен проблемът. Освен това потребителите са сигнализирали за различни трудности. Вероятно става въпрос за проблем със софтуерния ъпдейт, който е трябвало да бъде оправен в рамките на часове. Сигурността е малко вероятно да бъде разбита от хакери”, коментира Антъни Едуардс, главен технологичен директор на Eggplant.
Доклад показва, че продажбите на Amazon само през първите 12 часа от събитието са скочили с 90% спрямо миналогодишния. По данни на компанията от вторник сделките на малки и средни компании в световен мащаб са надхвърлили 1 млрд. долара.
Акциите на Amazon достигнаха до рекордните 1 858,88 долара в сряда сутринта, а пазарната капитализацията на компанията се повиши до 900 млрд. долара, заплашвайки да детронира Apple като най-високо оцененото дружество на Wall Street, чиято пазарна стойност към момента е 935 млрд. долара.