PR агенция загуби най-големия си клиент заради няколко необмислени думи в Twitter

Duke Nukem е сред най-култовите образи в гейминг индустрията от 90-те години на миналия век.

Игрите от поредицата секнаха точно когато имаше пик на интереса към нея, с излизането на последното заглавие Duke Nukem 3D. Неговото продължение, наречено Duke Nukem Forever се превърна в най-нетърпеливо очакваната и същевременно най-дълго отлагана компютърна игра.

Проектът стартира през 1997, като през следващите 14 години на няколко пъти бе спиран и възраждан почти от нулата, за да се стигне до датата 14 юни 2011, когато (за добро или за лошо) играта най-после излезе.

Ореолът от свръх очаквания, създаден около играта, затрудни максимално работата на нейните създатели от 2K Games.

Още по-голямо бе предизвикателството пред PR агенцията Redner Group, която трябваше да изтупа от нафталина образа на Duke Nukem и да го направи отново поне толкова актуален и привлекателен, колкото е бил преди 15 години.

За съжаление, дългото закъснение може да се окаже фатално за Duke – още с излизането си, играта бе буквално погребана под тоновете негативизъм, който се изля в ревюта и коментари по неин адрес.

Ретро легендата Duke с неговото арогантно отношение към жените, неизменна цигара в уста и мачовски имидж предизвикват недоумение и насмешки в поколението на Джъстин Бийбър.

Стотици редактори и „елитни” блогъри се хвърлиха да упражняват остроумието си по адрес на Duke и това явно е изнервило хората от PR агенцията Redner Group, които заплашиха в Twitter авторите на най-негативните ревюта, че в бъдеще могат да бъдат лишени от привилегията да получават безплатно игри за предварителни тестове.

Любопитното в случая е, че заплахите са отправени лично от Джеймс Реднър, собственик на агенцията. А ето и точния текст на злополучния туит:

“too many went too far with their reviews. we r reviewing who gets games next time and who doesn’t based on today’s venom”

Както можеше да се очаква, думите на Реднър предизвикаха изключително остра реакция от страна на редактори, блогъри, както и от самите 2K Games.

Малко по-късно Джеймс Реднър се извини публично на всички:

„Again, I want everyone to know that I was acting on my own. 2K had nothing to do with this. I am so very sorry for what I said”

Извинението обаче не се оказа достатъчно и 2K Games официално прекратиха всякакви отношения с Redner Group.

Джеймс Реднър се опита да оправдае своя емоционален изблик в Twitter с това, че е агенцията му е вложила много усилия в проекта и за него е било болезнено да прочете толкова преднамерено негативни и подигравателни ревюта и коментари. Реднър каза, че се е почувствал в ролята на баща, който е длъжен да защити своята рожба. Той обаче съжалява, че е „излял душата си” в Twitter, вместо да потърси личен контакт с авторите на най-негативните ревюта.

Що се отнася до самата игра – тепърва ще стане ясно как този скандал ще се отрази върху продажбите на Duke Nukem Forever, които стартираха преди 3 дни. Според Wired, играта не е подвластна на ударите на критиката, поради простата причина, че хората, които харесват Duke Nukem, изобщо не се интересуват от мнението на другите.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *