Резултатите за 2024 г. включват нетно задържане на приходите (NRR) от 173,5% и брутен марж от 82%, а компанията надгражда решението си за управление на разходите, за да предложи на бизнесите цялостна оркестрация на финансите
Payhawk обяви одитирани резултати за годината, приключила на 31 декември 2024 г. Регулярните годишни приходи (ARR) са се увеличили със 78% до 77,3 млн. лв., подкрепени от нетно задържане на приходи (NRR) от 173,5% (12-месечна средна стойност за кохортата), в резултат на това, че клиентите са увеличили използването на платформата. Приходите по МСФО са достигнали 45,8 млн. лв., което е с 85% повече на годишна база и близо 4 пъти повече от 11,5 млн. лв., отчетени през 2022 г. Средните годишни приходи на клиент (ARPA) са се увеличили с 21% до 50,7 хил. лв., отразявайки устойчивото навлизане в по-високия пазарен сегмент.
Финансовата оркестрация на Payhawk обединява в едно решение корпоративни карти, управлението на бизнес разходите и разплащанията в реално време, управлението на задължения по фактури и процесите по снабдяване заедно с интеграция с ERP и HR системи. Всичко това автоматизира спазването на фирмени правила, разплащанията, процесите на одобрение и осчетоводяването в множество дружества на една организация. Така, върху основата на платформата на Payhawk за управление на фирмените разходи, се добавят нови възможности с помощта на специализирани AI агенти.
През 2024 г. Payhawk увеличи брутния марж като процент от нетните приходи (МСФО) до 82%, намали нетните парични средства, използвани в оперативна дейност с 34% до 43,0 млн. лв. и завърши годината с 214,3 млн. лв. в брой. Продължавайки да инвестира в продуктови иновации, регулаторна инфраструктура и международна експанзия, показателите за оперативни загуби се подобриха спрямо предходната година: оперативната загуба, която не е по GAAP, е намаляла с 10% до 47,9 млн. лв., а оперативната загуба по МСФО се е свила до 61,2 млн. лв. (2023 г.: 66,4 млн. лв.). Промяната отразява по-силните ключови финансови показатели на компанията и по-високия оперативен ливъридж с продължаващото развитие на платформата.
Ключови моменти от развитието на продукта, пазара и лидерския екип
- Регулаторна инфраструктура (ЕС и Обединеното кралство): Осигурен е лиценз за институция за електронни пари (EMI) в Обединеното кралство в допълнение към разрешението на ЕС и е стартиран план за миграция на клиенти в Обединеното кралство за 2025 г., консолидирайки контрола върху платежните потоци и дългосрочната ефективност на разходите.
- Свързана екосистема: По-задълбочени ERP/счетоводни интеграции (напр. Sage Intacct, DATEV, Odoo, Exact Globe) и разширени детейлни функции за контрол върху картите в 32 държави; партньорствата с J.P. Morgan Payments и American Express засилват глобалните възможности за плащания и прилагането на фирмените политиките.
- „AI екипа на финансовия директор“ (старт през 2025 г.): Въведени са интелигентни агенти, които обработват сложни работни процеси чрез разговорен интерфейс: като извличане на документи за разходи, резервиране на бизнес пътувания, заявки за снабдяване, проверка на плащания и спазване на политики. Чрез вграждане на фирмени правила и контекст, агентите помагат на екипите да изпълняват цялостни финансови процеси с минимални ръчна работа.
- Лидерски екип (2025):За да се подготви за следващата фаза на растеж, управленският екип е разширен с наемането на: Дан Осбърн (главен директор „Разплащания“, 1 април 2025 г.), Тибо Катри (главен директор „Съответствие“, 1 април 2025 г.) и Стивън Мълхоланд (главен директор „Приходи“, 1 юни 2025 г.).
Коментар на лидерския екип
Христо Борисов, съосновател и главен изпълнителен директор
„Растем с фокус върху качеството. За две години почти учетворихме приходите си по МСФО, като същевременно разширихме маржовете и намалихме използването на оперативни парични средства. Клиентите ни използват все повече възможности на нашата платформа, докато преминаваме от управление на разходите към оркестрация на финансите, което води до нетно задържане на приходите (NRR) от 173,5% и средни годишни приходи от клиент (ARPA) с ръст от 21%. С 214,3 млн. лв. в брой и собствени лицензи за ЕС и Обединеното кралство, ние инвестираме в инфраструктурата и възможностите, от които компаниите се нуждаят в бъдеще.“
Константин Дженгозов, съосновател и главен финансов директор
„Двигателят на основните финансови показатели работи. Брутният марж като процент от нетните приходи е 82%, LTV/CAC е 8,0×, а нетните парични средства, използвани в оперативна дейност, са намалели с 34%. Комбинирайте това с NRR от 173,5% и ръст на ARPA и се получава ефективно разширяване – повече стойност от всеки клиент и път към по-голям оперативен ливъридж, тъй като обемите мигрират към нашата собствена платформа за разплащания.“
Накратко в цифри (FY2024)
- Приходи по МСФО: 45,8 млн. лв. (+85% на годишна база; ~4× спрямо 2022 г.)
- Годишни регулярни приходи (ARR): 77,3 млн. лв. (+78% на годишна база)
- Нетно задържане на приходи (NRR): 173,5% (12-месечна средна стойност за кохортата)
- Брутен марж (върху нетните приходи): 82%
- Нетни парични средства, използвани в оперативна дейност: 43,0 млн. лв. (−34% на годишна база)
- Оперативна загуба без GAAP: 47,9 млн. лв. (−10% на годишна база); Оперативна загуба по МСФО: 61,2 млн. лв.(2023 г.: 66,3 млн. лв.)
- Парични средства и еквиваленти: 214,3 млн. лв.
- Годишна ARPA: 50,7 хил. лв. (+21% на годишна база)
- Съотношението на общата стойност на клиент спрямо разходите за придобиването му (LTV/CAC): 8,0× (спрямо 4,7× през 2023 г.)