Браузърът Opera беше много популярен преди няколко години, но с появата на Google Chrome започна да губи пазар. По тази причина норвежките разработчици решиха да му сменят ядрото, като се отказаха от своите разработки и представиха на практика съвсем нов браузър Opera. Той нямаше нищо общо със стария, затова много потребители или останаха на старите версии, или се обърнаха към конкуренцията.
Разбирайки, че в тази ситуация трябва да се продължи напред, компанията започна да се вглежда в другите пазари. Поредният й продукт – Opera TV 2.0 съвсем не е браузър за смарт-телевизори, а пълноценна програмна платформа.
Opera TV 2.0 е базирана на HTML5 и предлага на производителите на телевизори над 800 различни приложения и интеграция с множество съвременни услуги. Сред тях са CinemaNow, Crackle, IGN, Feeln, Pitbull, Paula Deen, Red Bull, TED, Washington Post, Young Hollywood и др. Освен това, операционната система може да се похвали и с интеграция с рекламната платформа Mediaworks и даже с PayPal.
Разработчиците вече имат сключено споразумение за сътрудничество с поне един що годе голям партньор – Hisence. Компанията ще пусне първите си телевизори с Opera TV 2.0 още през първото тримесечие на тази година.