Компанията Skyfire Labs е била купена от Opera Software в сделка на стойност от около 155 милиона долара, става ясно от официално прессъобщение. С този ход петият по популярност браузър днес цели да разшири своята функционалност.
Интересно е, че Skyfire се вписва идеално в идеологията на Opera. Малката американска компания е популярна с технологиите си, които драстично намаляват размера на видео съдържание при преглеждането му от мобилни устройства. Това позволява клипчета от YouTube например да се зареждат по-бързо на телефони и таблети.
Именно и с това е най-популярен самият браузър Opera – възможността да компресира и оптимизира размера на дадена уеб страница преди показването й. Поради тази причина софтуерът е изключително популярен при таблетите и смартфоните.
Сливането има и други позитиви за Opera. Софтуерът на Skyfire е много поулярен в Северна Америка, което ще спомогне за увеличен пазарен дял на браузъра. Също така американската компания има и своя рекламна платформа, която ще подобри съществуващите такива на Opera.