С близо 12% се е увеличило търсенето на ски екипировка през първите десет месеца на 2022 г.
Най-голямата платформа за онлайн търговия OLX отчете близо 12% увеличение в търсенето на ски оборудване в периода януари-октомври тази година, спрямо предходната 2021 г. То представлява 66% от 20-те най-популярни запитвания в сайта, докато делът на облеклото за сноуборд е 19%. От друга страна, най-висок ръст при предлагането в рамките на месец бележат панталоните за сноуборд – увеличението е с близо 7 пъти повече през септември-октомври 2022 г. Болшинството търсения за артикули, свързани със зимните спортове, са регистрирани в трите най-големи града в България – София, Пловдив и Варна.
Забелязва се дисбаланс при търсенето и предлагането на екипировки за зимни спортове в платформата. Докато ски оборудването е увеличило популярността си сред потребителите, в първите десет месеца от 2022 г. е отчетен спад при търсенето на сноуборд облекла – с 9% по-малко, в сравнение със същия период през предходната година. Предлагането на артикули, попадащи в тази категория, е намаляло с 23%.
Наблюдава се и увеличение на средните цени – както при ски екипировките (31%), така и при оборудването за сноуборд (54%). Най-осезаемо е поскъпването на сноуборд панталоните – 80% спрямо месец октомври миналата година, когато цената е била 76 лв. По същото време през 2022 г., артикулите в тази категория могат да бъдат закупени за около 137 лв. Сходна е ситуацията и със ски оборудването – най-голямото поскъпване е при панталоните (39%). Цените на каските остават най-близки до тези от предходната година – с увеличение от едва 15%.
„Отдаваме покачването на интереса към зимните екипировки на отпадналите противоепидемични мерки както на локално, така и на международно ниво. Хората се завръщат към практикуването на спортните си хобита, а през студените месеци ските и сноубордът са на фокус за голяма част от обществото. Ситуацията с нарастващата инфлация също играе важна роля в променените цени на екипировките, но, както забелязваме, това не възпира ентусиастите. Жителите на големите градове са абсолютен пример за това“, коментира Павлин Даскалов, Маркетингови операции в OLX.