NVIDIA обяви новото попълнение в продуктовата си линия потребителски-ориентирани графични процесори на базата на архитектурата Fermi – GeForce GTX 465, осигурявайки по-достъпен ценово високопроизводителен DirectX 11 видеоконтролер.
Демонстриран като част от специалното събитие за журналисти NVIDIA 3D Revolution, провело се днес в Тайпе, GeForce GTX 465 вече е достъпен от водещите производители на графични контролери, системни интегратори и OEM партньори на NVIDIA.
Като част от серията графични контролери GTX 400, които са разработени изцяло наново с цел да осигурят впечатляваща производителност при теселация – GTX 465 съдържа 11 пъти повече блокове за теселация спрямо най-близкия си конкурентен продукт.
Теселацията позволява на разработчиците на игри да се възползват от възможността на серията графични процесори GeForce GTX 400 да увеличават геометричната сложност на сцените и героите, за да осигурят по-реалистична визуална среда по време на игра.
Графичният процесор GTX 465 също така разполага и с поддръжка за технологията NVIDIA 3D Vision – единственото цялостно стереоскопично 3D решение в индустрията, предназначено за новата категория на 3D компютрите. Това дава възможност на геймърите да се наслаждават на по-реалистично изглеждаща стерео 3D графика с добавено усещане за обем на обектите при Full HD 1080p резолюция дори в най-новите игри.
„PC геймърите, които се насочат към GeForce GTX 465 ще получат отличен брой кадри в секунда при преобладаващите към момента DX9 и DX10 игри”, заяви Дрю Хенри, генерален мениджър за графичните процесори GeForce в NVIDIA. „Те също така ще бъдат подготвени за следващото поколение на DirectX 11 игри на бъдещето, защото Fermi използва DX11 както трябва и в момента не съществува друга конкурента архитектура”.
В допълнение към DirectX 11, графичните процесори GeForce GTX 465 поддържат и редица други възможности, които са достъпни само за притежателите на NVIDIA-базирани графични процесори:
– Високоскоростен 32x anti-aliasing режим, заглаждащ ръбовете за по-добро визуално качество
– Поддръжка на Blu-ray 3D с ускорение от графичния процесор, за улеснено възпроизвеждане на 3D филми и поточно 3D видео от интернет
– Технологията NVIDIA PhysX осигурява на геймърите по-динамични и интерактивни виртуални светове
– Ново поколение архитектура CUDA, която е в основата на най-отворената изчислителна платформа в света, с пълна поддръжка за програмни езици и API-та, включително CUDA C/C++, DirectCompute, OpenCL, Java, Python и Fortran за най-широката възможна съвместимост с GPU-ускорени приложения, в това число и Internet Explorer 9, Folding@home и други.
Видеоконтролери на базата на новите графични процесори GeForce GTX 465 започват да се появяват в продажба с ориентировъчна крайна цена от 279 евро от водещи производители на графични контролери, сред които са ASUS, EVGA, Galaxy, MSI, Palit, PNY, Zotac и други.