Nokia, Samsung и Sony ще разработват технологии за навигация в сгради

Nokia, Samsung, Broadcom, Qualcomm, Sony Mobile и 17 други компании създадоха алианс с название In-Location, целта на които е разработката на технологии за навигация в сгради. Става дума за създаване на инфраструктура и услуги за предоставяне на информация в реално време, например на потребител, намиращ се в супермаркет.

Алиансът ще се заеме с разработката на решение, което ще позволи да се увеличи оборотът на търговските предприятия, а клиентът на свой ред ще може да се ориентира при търсене на нужните стоки. В рамките на проекта ще бъдат разработени механизми за доставка на таргетирана реклама за всеки конкретен купувач, който ще получава информация в зависимост от неговите интереси.

Участниците в алианса In-Location считат, че по този начин разходите за реклама ще намалеят, а нейната ефикасност ще се повиши значително.

Пилотният проект ще стартира още през тази година, а през 2013 г е планирана неговата комерсиална експлоатация. На пълни обороти той ще заработи през 2015—2017 г – дотогава с мрежи ще бъдат покрити множество обекти.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *