Nissan обяви планове да продава 1 милион електромобила годишно до 2022 година, което е 6 пъти повече спрямо продажбите на тези автомобили миналата година, предаде Ройтерс.
Освен това вторият японския автомобилостроител не планира да спира тестовете на безпилотните си автомобили по обществените пътища, като заяви, че те са безопасни.
Нисан и конкурентите му планират да ускорят разработката и производството на електромобили в отговор на още по-строгите регулации за отделяните вредни газове, въпреки че търсенето на такива автомобили остава ограничено заради високата им цена и недостатъчната инфраструктура за зареждане.
Нисан пусна първият изцяло електрически автомобил с батерия Leaf през 2010 година. Той е най-добре продаваният електромобил, макар че от него са продадени едва 300 000 бройки.
Компанията сега планира да се съсредоточи върху коли с ниски емисии вредни газове – с батерии или хибридни автомобили, а не толкова върху по-скъпите технологии, включващи плъг-ин хибридите.
Нисан каза днес, че ще разработи осем нови електромобила с батерии през следващите пет години, включително четири модела за Китай. От 2021 година луксозната марка Infiniti ще има нови електрически модели.
През 2017 година Нисан продаде 163 000 електромобила.
Нисан и партньорите му – френската Рено (Renault) и Мицубиши (Mitsubishi) – планират заедно да пуснат 17 електромобила като част от стратегията си да постигнат годишни продажби от общо 14 милиона бройки до 2022 година спрямо 10,6 милиона през 2017 година.
Автомобилостроителите и технологичните компании се сблъскат с все по-голям натиск да докажат, че безпилотните автомобили, които разработват, са безопасни за използване по обществените пътища след фаталния инцидент с кола на Uber Technologies в САЩ по-рано тази седмица.
Директорът за планирането на Нисан Филип Клайн отказа на брифинг да коментира инцидента, но каза, че автомобилостроителят има изискване двама инженери да присъстват в колата при тестовете на безпилотните коли – един зад волана, който да поеме ръчно управлението при нужда и един отзад, който да следи системата.
По тази причина сме на мнение, че не сме опасни и не сме решили да спираме тестовете, отбеляза той.