Nestlé сподели своите действия, за да направи 100% от опаковките си рециклируеми или повторно използваеми до 2025 г., както и да намали използването на необработени пластмаси с една трета за същия период. Компанията обяви поредица от нови инициативи, които включват инвестиция от 30 милиона щатски долара за увеличаване на рециклираната пластмаса в САЩ, система за многократно зареждане за храна за домашни любимци в Чили и първа по рода си рециклируема хартиена опаковка за бульони Maggi във Франция. 87% от опаковките на Nestlé вече могат да се рециклират или използват многократно.
Nestlé продължава да фокусира действията си върху трансформацията на опаковките с цел подпомагането на решаването на проблема със замърсяването с пластмаса в три основни направления, водещи началото си от януари 2019 г .
Първото е разработването на нови опаковки и преминаването към хартиени опаковки в различни формати. Такива примери са изцяло рециклируемите хартиени опаковки на шоколадовия блок “Smarties”, който се предлага във Великобритания и детските храни Gerber и Piltti, които използват първата по рода си опаковка, направена от един материал с цел улесняване на рециклирането.
Второто е оформянето на бъдеще без отпадъци. Така през август 2020 г. Nestlé Philippines достигна пластмасов неутралитет – Nestlé събира и преработва еквивалентното количество пластмаса, съдържащо се в продаваните продукти и предотвратява по-нататъшния поток на пластмаса в депата и океаните. Заедно с Project STOP, Nestlé създава устойчива система за управление на отпадъците и помага за намаляване на замърсяването с пластмаса в океаните в Индонезия. Компанията започна опит за събиране, сортиране и обработка на гъвкави опаковки в Австралия. Nestlé разширява възможностите за многократна употреба и многократно зареждане на храните за домашни любимци и разтворими кафе продукти, например, чрез сътрудничество със стартиращата компания MIWA в Швейцария.
Третото направление е в посока насърчаване на ново по-отговорно поведение. Nestlé въвежда програма за обучение за устойчиви опаковки за над 290 000 служители, за да ускори промяната в поведението и да помогне на компанията да постигне целите си за опаковане. Компанията провежда и редица други кампании, насочени към потребителите, които целят да им помогнат да изхвърлят по подходящ начин своите отпадъци и да насърчават рециклирането.
Разработването и тестването на нови, по-екологични опаковъчни материали се ръководи от Института за опаковъчни науки Nestlé, първото подобно предприятие в хранителната индустрия. В института работят около 50 учени, които провеждат модерни изследвания на опаковките, за да гарантират безопасността и приложимостта на новите материали.