Motorola обяви финансовите си резултати за третото тримесечие на 2009 година. За този период компанията е реализирала 1,7 милиарда долара оборот (с около 100 милиона по-малко в сравнение с Q2) от продажбата на 13,6 милиона мобилни телефона. Оперативната загуба от това звено се изчислява на 183 милиона долара.
Въпреки това, като цяло компанията излиза на печалба, поради добрите резултати в други пазарни сегменти, които успяват да компенсират загубите и от производството на мобилни телефони. Home and Networks Mobility звеното на Motorola е генерирало оборот от 2 милиарда долара и печалби от 199 милиона, за Enterprise Mobility Solutions съответните цифри са 1,8 милиарда и 306 милиона печалба.
Незавидното положение на Motorola на пазара на мобилни телефони с едва 4,7% дял ще доведе до сериозни промени в продуктовата гама. Motorola възнамерява да намали броя на моделите, които предлага на пазара, като се откаже от някои безперспективни продуктови линии и фокусира вниманието си върху двата нови Android-базирани смартфона – DROID и CLIQ, за които вече ви информирахме. От тях се очаква да върнат поне част от залязващата слава на Motorola в областта на мобилните телефони.