Софтуерният гигант Microsoft обяви само преди два часа, че придобива една от най-популярните компании за видеоигри – Activision Blizzard. Сумата по сделката е впечатляващите 68,7 млрд. щ. долара.
С това компанията от Редмънд слага ръка на впечатляващо портфолио от знакови видеоигри, много от които са оказали сериозно влияние върху развитието на гейм сектора.
Списъкът включва стратегиите StarCraft и WarCraft, ролевата Diablo, екипния шутър Overwatch, картовата игра Hearthstone и това са само примери, създадени от Blizzard. От страна на Activision пък са франчайзите Call of Duty, Sekiro, Guitar Hero, Destiny, Tony Hawk и др.
Припомняме, че Activision и Blizzard се обединиха през 2008 г., създавайки един от най-големите играчи в гейминг индустрията с нетни приходи за 2020 г. в размер на 8,1 млрд. щ. долара. През последните месеци обаче компанията е раздирана от секс скандали, разследвания и критики на служители, свързани със сексуални посегателства на работното място.
Когато сделката бъде финализирана, тя ще направи Microsoft третата най-голяма гейминг компания в света, след китайската Tencent и японската Sony. Припомняме, че през септември 2020 г. софтуерният гигант придоби друг знаков гейм издател – Bethesda и свързаните с него дружества за 7,5 млрд. щ. долара. С това Microsoft прибави към портфолиото си легендарни игри като Wolfenstein, Doom, Quake, Fallout и The Elder Scrolls.
Освен тях софтуерната компания от Редмънд притежава и други ценни активи в гейм сектора, включително Minecraft, Gears of War, Sea of Thieves, Age of Empires, както и гейм конзолите Xbox. Анализатори вече споделиха, че компанията вероятно ще използва новопридобитата Activision Blizzard, за да засили позицията си при игровите конзоли, където се конкурира със Sony и нейните PlayStation. Очаква се също тя да добави и много от игрите към своята услуга Xbox Game Pass.
Има и още нещо – Microsoft подобно на Facebook и други технологични гиганти, вече обяви интереса си към новия сегмент на виртуалните светове или т.нар. “метавселена”. И новопридобитите гейм активи могат да й помогнат много за позициониране в него. Самият главен изпълнителен директор на корпорацията Сатя Надела вече обяви, че сделката ще й помогне да играе ключова роля в метавселената.