Microsoft окончателно погреба своя проект Kinect, който дебютира с Xbox One, но от самото начало не успя да грабне потребителите. Този факт принуди компанията да пусне версия на конзолата без него, а миналата есен производството на аксесоара бе преустановено официално. Последната стъпка към зачеркването на злополучния опит за иновативност в гейминга дойде веднага след Нова година, когато Microsoft обяви, че спира и производството на USB адаптери за Kinect.
Това означава, че притежателите на аксесоара няма да могат да го връзват към своите конзоли Xbox One S, Xbox One X или компютри с Windows, защото те не притежават специфичния порт, нужен за целта. Когато стартираха продажбите на Xbox One S, адаптерите бяха част от комплекта им, но по-късно Microsoft започна да ги продава отделно на цена от 40 долара. В резултат на този ход, специално предназначените за Kinect игри, като Fantasia: Music Evolved и Dance Central Spotlight например, вече няма да могат да бъдат използвани с новите версии на конзолата.