Компанията е поела ангажимент да развива онлайн услуги и общности, където хората се чувстват в безопасност
Този месец отбелязахме международния „Ден за безопасен интернет“ (Safer Internet Day – SID). Започнал през 2004 г. по инициатива на Европейската комисия, „Денят за безопасен интернет“ се отбелязва в повече от 150 държави, включително и България. Мотото за тази година е „Заедно за по-добър интернет“.
Всяка година се провежда през февруари със съдействието на центрове за безопасен интернет, SID комитети и други поддръжници от всички държави, които се събират заедно, за да планират и организират събитието. От киберзаплахи до употребата на социалните мрежи, всяка година „Денят за безопасен интернет“ цели да насочи внимание към възникващи онлайн въпроси и избира тема, която отразява актуални проблеми. През 2020 г. той се състоя на 11 февруари и се проведе под мотото „Заедно за по-добър интернет“.
„Насърчаваме всички да се отнасят с повече уважение един към друг в онлайн среда. Тази година създадохме и настолна игра, която се нарича „Thumbs Up, Bug Down“. Чрез нея учителите ще помогнат на учениците си да извлекат максимума от интернет, докато го ползват по безопасен за тях начин. Играта е част от продължаваща ежегодна кампания на Microsoft в подкрепа на дигиталната култура и безопасния интернет, защото онлайн рисковете могат да имат истински последствия“, каза Гергана Русева, ръководител „Образователен сектор“ за Балканите в Microsoft.
CoderDojo България и Дигиталната Национална Коалиция организираха у нас практическа работилница (workshop) за безопасен интернет, предназначена за родители и за деца на възраст между 7 и 13 години. Тя се състоя на 15 февруари в София.
„В CoderDojo България сме убедени, че в наши дни да научим децата на безопасно поведение в онлайн среда е толкова важно, колкото да ги научим да се пазят в реалния свят. Ние като родители също трябва да бъдем наясно за рисковете, които интернет пространството поставя пред децата ни и пред нас“, споделя Адриана Панайотова, съосновател на CoderDojo.
Като част от ангажиментите си за осигуряване на онлайн безопасност, Microsoft представи своя четвърти годишен Индекс за дигитална култура (Digital Civility Index – DCI). Той е базиран на изследване, проведено през лятото на 2019 г. в 25 държави с цел да проучи нагласите на хората и възприятията им за различните видове онлайн поведение и общуване. Изследването е проведено сред тийнейджъри (13 – 17 години) и пълнолетни лица (18 – 74 години) със запитване за техния опит с 21 различни вида онлайн заплахи, представени в четири категории: поведение, репутация, пол и лично пространство. Сред новите държави участници в тазгодишното издание на Индекса на Microsoft са Индонезия, Нидерландия и Полша.
Microsoft ще продължава да развива своята кампания Digital Civility Challenge, окуражавайки хората да публикуват в социалните мрежи за тяхната ангажираност към принципите на инициативата, първоначално обявени в „Деня на безопасен интернет“ през 2017 г. Те могат да използват хаштаговете #Challenge4Civility и #Im4DigitalCivility и да споделят примери за това как онлайн уважението е създало положителна промяна в живота им и/или общността им.