По данни на различни източници, Microsoft е недоволна от продажбите на таблетите Surface и може да спре тяхното производство. Освен това, негативно на бизнеса влияят недостатъчно разгърнатата дистрибуторска мрежа и високата цена на устройствата. В резултат, първото и второто поколение Surface са донесли на Microsoft загуби в размер на $1,7 млрд.
Спад в търсенето на таблетите се очаква и в бъдеще и това се отнася не само за устройствата на Microsoft. Според експерти, таблетите сдават позиции, като биват изместени от смартфоните с големи дисплеи. Съгласно прогнозите, Microsoft едва ли ще може да продаде повече от един милион бройки Surface Pro 3, който не издържа конкуренцията на останалите производители.
Както отбелязва DigiTimes, Microsoft има проблеми при всеки опит да излезе на хардуерния пазар. Последните примери за това са не особено високите продажби на Windows Phone смартфоните и конзолата Xbox One. Последната също изостава по продажби от PlayStation 4.