Microsoft представи изследователски проект, който генерира и изпълнява шутъра Quake II изцяло вътре в модел на изкуствен интелект, създавайки игрална версия на играта в реално време.
Един от ръководителите на отдела Xbox, Хайян Джан (Haiyan Zhan), публикува демо на технологията, като Quake II е стартирана в браузър с помощта на ИИ.
„Геймплей, генериран от ИИ – движение, стрелба, изследване – и всеки кадър се създава на момента от ИИ модел, реагиращ на действията на играча в реално време. … Това отваря нови начини за взаимодействие с процеса и може би показва как бъдещи инструменти могат да дадат повече възможности на екипите за разработка“ – посочва мениджърът.
Всеки може да изпробва технологията, като посети страницата на проекта.
Гейминг индустрията е особено податлива на възприемане на генеративен ИИ, тъй като комбинира множество дисциплини — програмиране, дизайн, разказване на истории и медии — в цикли на разработка, които често са ограничени от стегнати бюджети и срокове. Това съчетание на творческа сложност и натиск по отношение на ресурсите прави създаването на игри особено възприемчиво към инструменти, които могат частично да автоматизират структурирани задачи.