Meta отхвърля митовете за подслушване

Ръководителят на Instagram Адам Мосери се опита да разсее един от най-устойчивите митове в дигиталната ера: че Meta тайно активира микрофоните на потребителите, за да ги подслушва и таргетира с реклами. В публикация в Instagram той категорично отрече слуховете, като ги нарече „грубо нарушение на личното пространство“ – нещо, което Meta уж не би си позволила.

Но точно когато компанията отрича да „слуша“ потребителите, тя обявява нова стратегия за таргетиране на реклами, базирана на данни от взаимодействията с нейните AI продукти. С други думи – Meta няма нужда да ви записва, за да знае какво искате. Вече го знае.

AI вместо микрофон

Новата политика за поверителност, която влиза в сила на 16 декември, ще позволи на Meta да използва данни от разговорите с AI чатботове като Meta AI, за да подобри рекламните си алгоритми. Това включва лични теми, интереси и идеи, които потребителите споделят с изкуствения интелект – далеч по-интимни сигнали от обикновеното „харесване“ на пост.

Мосери обяснява, че системата за препоръки на Meta работи толкова добре, защото рекламодателите споделят информация за посетителите на техните сайтове. Освен това алгоритмите показват реклами на база сходства между потребители с подобни интереси – техника, която превърна Meta в рекламна империя.

Психология, съвпадения и дигитална интуиция

Според Мосери, понякога точността на рекламите се дължи не на технологията, а на човешката психология. „Може да сте видели рекламата преди разговора и просто да не сте го осъзнали,“ казва той. „Скролваме бързо, вътрешно запаметяваме съдържание, което после влияе на темите, за които говорим.“

И все пак, за мнозина усещането остава: мислиш за нещо, и то се появява в Instagram. Meta не ви слуша – тя просто ви наблюдава, анализира и предсказва. А сега, с помощта на AI, това ще става още по-прецизно.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *