LG Electronics представи днес неодитираните финансови резултати, базирани на Международните стандарти за финансова отчетност (IFRS). Данните са за периода на третото тримесечие на 2010 г., до 30 септември 2010 г.
Компанията отчита добри пазарни резултати при плоскоекранните телевизори и домакинската техника, докато приходите и печалбата в сегмента на мобилните телефони бележат спад през същия период.
Продажби и печалба
За третото тримесечие на 2010 г. LG отчита консолидирани приходи на обща стойност 13,4 трилиона корейски вона (11,3 милиарда USD). Спадът спрямо същия период на миналата година на консолидираните продажби в корейски вонове е 2% (в USD се отчита покачване от 3%). Нетната печалба за третото тримесечие е 8 милиарда корейски вонове (6,4 милиона USD).
LG Home Entertainment Company отчита рекордни в историята на компанията продажби на плоскоекранни телевизори за третото тримесечие на 2010 г. – 6,6 милиона бройки, с 37% повече от същия период на миналата година. Приходите на LG Home Entertainment Company отбелязват ръст от 9% в корейски вонове (14% в USD) спрямо предходната година. Добрите резултати се дължат на нарасналите продажби на LCD телевизори, особено на развиващите се пазари. Приходите от продажби за периода възлизат на 5,4 трилиона корейски вона (4,5 милиарда USD), а оперативната печалба е 123 милиарда корейски вона (104 милиона USD).
Приходите на LG Mobile Communications Company на годишна база спадат с 30% в корейски вонове (27% в USD) в резултат на свиването на продажбите на мобилни телефони на развитите пазари. През третото тримесечие на 2010 г. компанията е продала 28,4 милиона телефона, което е с 32% (29% в USD) по-малка стойност на продажбите. След световната премиера на смартфона Optimus One и представянето на новите модели с операционна система Windows Phone 7, от компанията очакват добър отзвук от потребителите през следващите месеци.
LG Air Conditioning Company отчита нарастване на продажбите на годишна база от 35% в корейски вона (42% в USD), които възлизат на 1,1 трилиона корейски вона (0,9 милиарда USD) със значителен ръст в развиващите се пазари. Компанията ще продължи да инвестира в своята B2B инфраструктура – включително в сегмента на индустриалните климатици, както и в нови направления на LED осветлението и соларния бизнес, за да положи основата на дългосрочен растеж.
LG Business Solutions Company не отчита съществена промяна в резултатите за третото тримесечие с приходи от 1,2 трилиона корейски вона (1,0 милиард USD). Забелязва се ръст в продажбите на аудио-визуални устройства за автомобили вследствие на възстановяването на автомобилния пазар. Компанията очаква ръст на продажбите и печалбата през следващите месеци като резултат от предстоящото представяне на премиални монитори, индустриални дисплеи и хотелски телевизори.
Бизнес насока и очаквания за четвъртото тримесечие на 2010 г.
Компанията ще се фокусира върху оптимизиране на приходите чрез агресивна ценова политика и стратегическо управление на инвестициите в дългосрочен план. Повишената конкурентоспособност на световния пазар на смартфони, Nano FULL LED технологиите и енергийно-ефективните продукти, в съчетание с очакваните високи продажби в празничния сезон, се очаква да допринесат за цялостното позитивно развитие на компанията в бъдеще.
Описание на валутните курсове
Сумите в корейски вонове (KRW) съответстват на щатски долари (USD) по усреднен курс за тримесечен период съответно за всяко тримесечие: 1185 KRW за 1 USD за Q3 на 2010 г. и 1241 KRW за 1 USD за Q3 на 2009г.