Компанията разширява възможностите си с иновативни бизнес модели, като същевременно балансира основните операции и бъдещия растеж, за да създаде нови възможности
LG обяви общи приходи за първото тримесечие на 2024 г. в размер на 21,09 трилиона вона и оперативна печалба от 1,33 трилиона вона. Секторът на домакинските уреди на компанията демонстрира глобално лидерство, постигайки рекордни приходи и двуцифрени маржове на оперативната печалба. Секторът на частите за електрически превозни средства, който е ключов двигател на бъдещия растеж, продължи стабилното си развитие. Както секторите на телевизорите, така и на бизнес решенията отбелязаха годишен ръст на продажбите и възстановиха печалбите си в сравнение с предходното тримесечие.
Въпреки трудните макроикономически условия, като високи цени на суровините, нестабилни валутни курсове, нарастващи лихвени проценти и забавено възстановяване на търсенето, LG постигна най-високите си общи приходи за първо тримесечие. Този забележителен успех подчертава ефективността на прилагането на устойчиви бизнес модели като абонаментните услуги и използването на възможностите за растеж в обещаващия сектор B2B. LG акцентира върху диференциращите функции като изкуствен интелект, енергийна ефективност и ориентиран към клиента дизайн. Това доведе до засилване на нейната конкурентоспособност на премиум пазара. В допълнение стратегическият подход за предлагане на разнообразни продуктови гами и гъвкави ценови структури позволи на компанията успешно да се ориентира в поляризираните тенденции в търсенето.
Оперативната печалба надхвърли 1 трилион вона за пета поредна година, демонстрирайки силното представяне на LG в условията на засилваща се пазарна конкуренция. Фокусът на компанията върху бизнеса със съдържание/услуги и директните потребителски продажби чрез онлайн магазина на марката (Online Brand Shop – OBS) подхрани качествения растеж. Усилията за стабилизиране на разходите за суровини и логистика, в съчетание с гъвкавостта на местоположението на производството, допълнително засилиха рентабилността.
LG Home Appliance & Air Solution Company генерира приходи за първото тримесечие в размер на 8,6 трилиона вона и оперативна печалба от 940,3 милиарда вона. Това представлява забележително увеличение на приходите със 7,2% в сравнение със същия период на миналата година. Това е нов рекорд за резултати през първо тримесечие. Оперативната печалба достигна второто най-високо ниво в историята на компанията с марж на оперативната печалба от 10,9%, което подчертава изключителната глобална конкурентоспособност на компанията.
Задвижван от основните си технологии, предимно в областта на двигателите и компресорите, бизнесът с домакински уреди на LG продължава да въвежда иновации в рамките на зрял пазарен пейзаж. Стремейки се към лидерство в бранша, LG е пионер в трансформиращите инициативи. Пример за това са абонаментните услуги за продукти и развитието на концепцията за уреди с “Интуитивен интелект”. Тези иновации са адаптирани към нуждите на потребителя и отговарят ефективно на тях. Освен това LG стратегически разширява своите B2B начинания, включително ОВК и решения за вграждане, за да се възползва от нововъзникващите възможности за растеж.
LG Vehicle component Solutions Company отчете приходи за първото тримесечие в размер на 2,66 трилиона вона и оперативна печалба от 52 милиарда вона. Това отразява 11,5% увеличение на приходите на годишна база. Текущото преобразуване на неизпълнените поръчки в приходи напредва стабилно. Въпреки продължаващите инвестиции в чуждестранни производствени обекти за изпълнение на нови поръчки и удовлетворяване на изискванията на ПОО, компанията поддържа стабилна рентабилност, възползвайки се от икономиите от мащаба, резултат от разширяването на приходите.
Очаква се леко отслабване на скорошното нарастване на търсенето на електрически превозни средства. Въпреки това, търсенето на компоненти за електрически превозни средства с висока добавена стойност продължава да нараства стабилно. LG проактивно се справя с тази пазарна динамика, като разработва балансирано портфолио, което се простира от информационно-развлекателни системи в автомобила до задвижващи системи и фарове. Компанията се стреми да осигури устойчив ръст на приходите и стабилна база за печалба, като се адаптира активно към тези пазарни промени.
LG Home Entertainment Company отчете приходи за първото тримесечие в размер на 3,49 трилиона вона и оперативна печалба от 132,2 милиарда вона. Това представлява увеличение на приходите с 4,2% в сравнение със същия период на миналата година. Нарастването се дължи на възобновеното търсене на телевизори в Европа и успешното пускане на новите 2024 модели. Положителната оперативна печалба бе подсилена от стабилното представяне на бизнеса със съдържание/услуги на webOS, наред с продажбите на традиционни продукти. Въпреки предизвикателствата, като например нарастващите цени на LCD панелите, компанията ефективно управлява рентабилността.
В перспектива, през втората половина на годината се очаква постепенно възстановяване на търсенето на пазара на телевизори. Стратегията на LG се фокусира върху развитието на водещите в световен мащаб предложения за OLED телевизори и премиум LCD QNED телевизори. И през това време постоянно повишава рентабилността на бизнеса с платформата webOS, която предстои да отбележи бърз растеж.
LG Business Solutions Company отчете приходи за първото тримесечие в размер на 1,57 трилиона вона, което представлява 6,5% увеличение на годишна база, и оперативна печалба в размер на 12,8 милиарда вона. Пускането на пазара на новите лаптопи LG gram с вграден изкуствен интелект, които са предназначени за сесона на дипломирането и кандидатстването, получи положителни отзиви на пазара. Наред с това продажбите на продукти за търговски дисплеи, включително електронни бели дъски и LED табла, отбелязаха ръст. Въпреки че оперативната печалба отново е нарастваща спрямо предходното тримесечие, бе отбелязан лек спад в сравнение със същия период на миналата година. Това се дължи на фактори като нарастващите цени на компонентите и засилената конкуренция.
Тази година се очаква общият пазар на ИТ да запази нивата на търсене, подобни на тези от предходната година. Очаква се лек ръст в сегмента на търговските дисплеи. Предвижда се увеличаване на търсенето на висок клас ИТ продукти, като например монитори за игри и LED табла. LG има за цел да оглави пазара със стратегически ИТ продукти, съобразени с нуждите на потребителя. Например, интегрирайки специфични за гейминга функции и OLED дисплеи, наред с първокласни LED продукти. Усилията за проактивно развитие на нови перспективни бизнеси, като роботика и зареждане на електрически превозни средства, продължават да стимулират бъдещите перспективи за растеж.