LG Electronics с 12% годишен ръст в България напук на кризата

При спад на българския пазар на електроника от 20%, LG Electronics отбелязва 12% консолидиран ръст на продажбите спрямо 2008 г., сочи маркетингово проучване на компанията, представено днес от Чанг Сик Лий, управляващ директор на LG Electronics за България. В двете основни продуктови направления на компанията – черна техника и мобилни телефони – данните показват значителен ръст на пазарните дялове у нас, достигащи съответно 30% и 10%.

Както у нас, така и в световен мащаб LG печели нови позиции в сферата на мобилните комуникации като вече заема третото място. През тази година обемът на пазара в България се е свил с около 40%, но LG достига 10% пазарен дял, което представлява годишен ръст над 50%, показват още данните. „През настоящата година успяхме да увеличим продажбите си с около 20% и да се наложим като една от предпочитаните марки мобилни телефони у нас”, коментира Димитър Вълев, Мениджър маркетинг и продажби Мобилни комуникации. В глобален мащаб за 2009 г. очакваме да се продадат 120 милиона телефони LG, което представлява над 10% пазарен дял на марката и 19% ръст спрямо предходната година. Това прави LG най-бързо растящата компания в сектора на мобилните комуникации.

Пазарът на черна техника в България е сериозно засегнат от икономическата криза като общия спад за годината е около 15%. Въпреки това LG затвърждава второто си място с 30% пазарен дял, като в някои продуктови категории LG Electronics си остава безспорен лидер на пазара. „При плазмените телевизори се налагаме като траен лидер с над 40% пазарен дял, а при мониторите отново водим с 22%. Към месец ноември LG заема първо място и в сектора на LED телевизорите (LCD телевизори с LED подсветка) – нова продуктова категория, която тепърва ще се развива”, заяви Иван Иванов, Мениджър маркетинг и продажби за потребителска електроника и бяла техника.

Успехът на компанията е резултат от доброто познаване на пазарните тенденции. LG Electronics редовно провежда проучвания на нагласите на потребителите, като последното изследване на компанията е свързано с плановете на българите за покупки по време на коледните празници. Според данните от анкетата икономическата ситуация не ограничава коледния дух на потребителите. Въпреки кризата 40% от българите ще похарчат същата или по-голяма сума в сравнение с миналата година. 85% от анкетираните ще купуват техника за коледни подаръци, като фаворити са LCD телевизорите, мобилните телефони и лаптопите.

Що се отнася до тенденциите в развитието на пазара през следващата година, от LG Electronics бяха категорични, че последиците от кризата все още ще бъдат видими, но нивата на търсене постепенно ще се възстановят. Основен фактор за развитието на пазара е бързото обновяване на технологиите, което води до създаването на все повече нови продукти и скъсяване на периода за замяна на уредите. Секторът на телевизорите ще бъде сериозно повлиян от бъдещата цифровизация, която ще провокира много потребители да потърсят нови телевизори със съответните характеристики.

„Въпреки негативното влияние върху търсенето, икономическата криза има и благоприятен ефект, като позволява на добре подготвените компании да завоюват от пазарния дял на други играчи и да спечелят нови позиции.”, сподели Чанг Сик Лий. Целите на LG Electronics за следващата година включват приоритетно развитие на сектора на мобилните комуникации и черната техника. По отношение на пазара на мобилни телефони компанията цели постигането на 15% пазарен дял в България. LG ще се фокусира върху разработването на нови смартфон устройства, като предстои да представи на българския пазар модели с операционна система Windows Mobile 6.5 и няколко модела с операционна система Android. При черната техника фокусът за 2010 г. ще бъде поставен върху LED технологиите, които по прогнози на LG ще заемат над 35% дял от българския пазар на телевизори.

Written by 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *