Най-висок годишен приход в историята в категориите домакински уреди и компоненти за превозни средства показва ръст за осма поредна година
LG обяви своите финансови резултати за 2023 година, разкривайки консолидирани приходи от 84.2 трилиона корейски вона и оперативен приход от 3.55 трилиона корейски вона. Резултатите бележат трета поредна година с рекордни годишни приходи. Оперативната печалба също е стабилна, като се доближава до нивата, наблюдавани през предходния период на засилено търсене.
Въпреки предизвикателните външни фактори, като икономическото забавяне и намалено търсене, ключовият бизнес на LG с домакински уреди, както и бързоразвиващата се дейност с части за автомобили, демонстрират забележителна издръжливост, поддържайки постоянен растеж за осма поредна година. Общите приходи на тези бизнеси надхвърлят 40 трилиона корейски вона през изминалата година, което е значително увеличение от резултатите през 2015 година, когато приходът се равняваше на 18 трилиона корейски вона. За същия период, пропорциите на тези два бизнеса спрямо общите приходи нарастват от 32.5% до 47.8%.
Резултатите се дължат на стратегическите усилия на LG да подобри бизнес портфолиото си. Компанията успешно разшири бизнеса си в областта на B2B, като идентифицира рано повратните точки на пазара и интегрира нови бизнес модели, включително абонаментни услуги, в съществуващите рамки. Освен това иновативният бизнес модел на LG за съдържание и услуги, използващ обширната потребителска база от стотици милиони продукти в световен мащаб, също допринася за осигуряването на стабилна рентабилност.
В перспектива LG се ангажира с непрекъсната трансформация от зряла бизнес ориентирана структура към структура, ориентирана към бъдещ растеж. През тази година компанията ще съсредоточи възможностите си върху преодоляването на ограниченията, за да увеличи максимално своя бизнес потенциал. Ръководена от новосъздадената компания за продажби и маркетинг в чужбина, LG ще се стреми към допълнителен растеж и разширено продуктово покритие, особено на развиващите се пазари, където има по-големи възможности за растеж.
LG Home Appliance & Air Solution Company постига годишен приход от 30.14 трилиона корейски вона, отбелязвайки осма поредна година на растеж и поставяйки началото на ерата на приходите над 30 трилиона корейски вона. Представянето на новия бизнес модели, включително абонаментни услуги, както и разширявайки B2B дела в области като HVAC, компоненти и решения за вградено монтиране, са част от причините, допринасящи за този растеж. Оперативната печалба маркира увеличение със 76% спрямо предходната година, достигайки 2.08 трилиона корейски вона.
През следващата година, компанията ще ускори промяната на бизнес модела си към готовност за бъдещето, включително “директно към потребителя” инициативи. Тя има за цел да разшири внедряването на операционни системи за домакински уреди и да разшири абонаментните услуги на международните пазари. Освен това ще има бърз напредък в изграждането на интелигентни решения за дома, които отразяват стойността на “Zero Labor Home.”. По отношение на продуктите, компанията ще се стреми да запази стратегическия си подход за затвърждаване на водещата позиция на ключови продукти, като перални машини и хладилници, като същевременно бързо разширява специфичните за региона линии. За да поддържа постоянен растеж в B2B сектора, особено в области като HVAC, компанията планира да укрепи своите възможности, като създаде цялостна местна бизнес операция, която обхваща разработването на продукти, производството и продажбите, с фокус върху очевидните тенденции за електрификация в региони като Северна Америка и Европа.
LG Vehicle component Solutions Company постига годишни приходи от 10.1 трилиона корейски вона и оперативна печалба от 133 млрд. корейски вона. В своята 10 годишна история, отделът не само успява да надхвърли границата от 10 трилиона корейски вона, но и демонстрира растеж през последните 8 години, откакто обявява резултатите си за първи път през 2015 година. Делът на общите консолидирани приходи е нарастнал с 12%. Тази година, компанията цели да постигне както външен растеж, използвайки значителния обем на натрупаните поръчки, така и качествен растеж в дейността си. В сферата на автомобилните информационно-развлекателни системи, компанията посвещава усилия за осигуряване на възможности в областта на софтуерно дефинираните превозни средства в отговор на нуждите на производителите на оригинално оборудване. Въз основа на своите диференцирани технологии, натрупани в секторите на домакинските уреди и ИТ, компанията ще се стреми да подобри допълнително преживяването на клиентите в автомобилите. В областта на електронното задвижване фокусът ще бъде върху укрепването на продуктовите възможности и ранното стабилизиране на производствените бази в чужбина, за да се подобри способността за реагиране спрямо изискванията на клиентите. Освен това в областта на фаровете се планира да се разширят поръчките на премиум продукти, като същевременно се подобри оперативната ефективност.
LG Home Entertainment Company отбелязва годишни приходи от 14.2 трилиона корейски вона и оперативна печалба от 362 млрд. корейски вона. Бизнесът със съдържание и услуги, базиран на платформата webOS, затвърди позицията си на нов източник на приходи, като показа значително увеличение на оперативната печалба в сравнение с предходната година. Приходите отбелязват лек спад на фона на сравнително бавното възстановяване на търсенето на премиум продукти като OLED. В очакване на постепенното възстановяване на търсенето на телевизори през тази година, компанията ще се стреми да укрепи както първокласната линия OLED, така и серията QNED, следвайки двупосочна стратегия за водещата си роля на премиум пазара. Едновременно с това Дружеството ускорява трансформацията си в медиен и развлекателен център. През настоящата година бизнесът с платформата webOS ще се превърне в ключова област, генерираща приходи в размер на трилиони.
LG Business Solutions Company отбелязва годишни приходи в размер 5.4 трилиона корейски вона и оперативна загуба от 42 млрд. корейски вона. Приходите отбелязват лек спад в сравнение с предходната година поради забавяне на възстановяването на търсенето на ИТ и намалените инвестиции от страна на ключови предприятия. Увеличените инвестиции в бъдещи области на растеж, като роботика и зареждане на електрически превозни средства, оказват влияние върху рентабилността. През тази година компанията се позиционира с конкурентен набор от ИТ продукти, включително геймърски монитори и LG gram Pro, и активно ще се стреми да намери бизнес възможности, насочени към отделни вертикали като държавни агенции и училища. Като лидер в B2B бизнеса LG се стреми да ускори прехода от доставка на отделни продукти към интегриране и предоставяне на съпътстващи решения. Със значителна пропорция на нови бизнеси в рамките на организацията, инвестициите ще бъдат приоритизирани за бъдеща подготовка, а не за краткосрочни резултати на управлението.