LG обяви оперативна печалба за последното тримесечие на 2015 г. от 301,38 млн. щатски долара, като така бележи ръст от 27% в сравнение със същия период през 2014 г., в голяма степен благодарение на подобрената рентабилност на продуктите за дома (черна и бяла техника). Компанията LG Home Appliance & Air Solution още веднъж доказа същественото си значение, регистрирайки солидна оперативна печалба за последното тримесечие в размер на 185,49 млн. щатски долара и увеличение с 57% за годината. Продажбите за тримесечието във всички дивизии възлизат на 12,57 млрд. щатски долара, което е увеличение от 3.8% в сравнение с предното тримесечие, въпреки че засилената конкуренция и влиянието на валутните курсове доведоха до 4.7% спад на приходите в сравнение със същия период през 2014 година.
Въпреки многото ярки моменти, свързани с представянето на водещи в индустрията продукти от ключови категории, като цяло 2015 г. беше година, изпълнена с предизвикателства. Оперативната печалба за цялата година е 1,03 млрд. щатски долара спрямо 1,58 млрд. през 2014 г. В резултат на слабото търсене на телевизори на световните пазари и плавния растеж на пазара на смарфони, годишния приход на компанията е 48,8 млрд. долара, сравнен с 50.98 млрд. долара през предходната година.
LG Home Entertainment Company обяви значителни оперативни проходи за последното тримесечие на 2015 г. в размер на 94,3 млн. долара. Приходите от продажби за четвъртото тримесечие са 4,09 млрд. долара (11% ръст спрямо предходното тримесечие) в резултат на подобрените продажби на OLED и UHD телевизори, въпреки че приходите спадат на годишна база поради по-слабото търсене на телевизори в световен мащаб и неблагоприятните промени във валутните курсове. Позовавайки се на обратната връзка, получена по време на CES 2016, LG смята, че тази година ще има по-широко потребление на новите телевизори LG OLED и LG Super 4K Ultra HD. LG допълнително разширява маркетинг дейностите си във връзка с телевизорите и вече пусна първата си реклама по време на финалите на Super Bowl, създадена от известните Ридли и Джейк Скот.
Автор: Владимир Василев