Lenovo се прицели във второто място на глобалния компютърен пазар

Председателят на Lenovo Лиу Чуанжи заяви, че очаква компанията да задмине Dell по продажби до края на годината и да стане номер 2 в света на пазара на компютри.

Прогнозата се основава както на вътрешни проучвания, така и на моментното състояние на пазара и представянето на компанията.

Lenovo вярва, че ще продължи да изпреварва растежа на пазара и конкуренцията, и бързо ще се превърне във втората по големина компания в света по пазарен дял при персоналните компютри.

Наскоро Lenovo отчете силни резултати за първото тримесечие. За седем поредни тримесечия компанията е най-бързо развиващия се голям играч на PC пазара.

През първите три месеца Lenovo успя да постигне рекордни резултати в две насоки – като пазарен дял (12,2%) и като брой продадени компютри в световен мащаб (над 10 милиона).

Компанията се изкачи до номер 3 по пазарен дял в PC сегмента и продължава своя бърз възход.

„Lenovo се радва на невероятен възход на пазара.”, коментира изпълнителният директор на Lenovo Янкуинг Янг. „Ние не само продължаваме да растем с по-бързи темпове от тези на пазара, но и решително изпреварваме нашите конкуренти. С бързия ни растеж и успешното изпълнение на съвместното ни дружество с NEC в Япония, както и с придобиването на Medion в Германия, ние очакваме да станем номер 2 при компютрите в световен мащаб още през тази година. Компютрите продължават да са основен наш бизнес. Дори да инвестираме в нови направления като таблети и мобилен интернет, ние виждаме големи възможности в компютърния бизнес в световен мащаб. Отдадени сме на компютрите в дългосрочен план и очакваме те да продължат да са в основата на доходоносния и балансиран глобален растеж на Lenovo.“

Възходът на Lenovo

Следвайки стратегия за балансиран и печеливш растеж, Lenovo успя да надмине индустрията по своя път към превръщането си в една от водещите технологични компании в света. Ето някои интересни данни за Lenovo:

– Почти удвоена нетна печалба на годишна база за първото тримесечие (180 милиона долара)

– Най-бърз ръст сред компаниите в топ 5 – 7 поредни години (8 пъти по-висок ръст от пазарния)

– Изпреварва ръста на пазара 9 поредни тримесечия, надхвърля 8 пъти пазарния растеж (23,1% за Lenovo спрямо 2,7%)

– Рекорден брой продадени единици през първото тримесечие – над 10 милиона

– Номер 3 в света по продажба на компютри; рекорден дял от 12,2%; рекорден дял на развитите и развиващите се пазари

– Номер 1 на пазара на ноутбуци за големи предприятия и за публичния сектор

– Номер 2 на глобалния пазар на бизнес преносими компютри

– Номер 1 в Китай и с нарастващ пазарен дял. Наложено превъзходство над конкурентите, след като за първи път Китай детронира САЩ от позицията им на най-големия компютърен пазар в света.

– Номер 1 в развиващите се пазари в световен мащаб. 3 пъти по-висок ръст от пазарния (46,5% срещу 14,7% до рекордните 16,6%).

– Номер 2 в света в категория „All in One” настолни компютри

Written by 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *