Lenovo обяви финансовите си резултати за последното тримесечие

Lenovo Group обяви резултатите си за четвъртото тримесечие, както и за цялата финансова година, която приключи на 31 март 2016 година. Компанията стабилизира позициите си в PC бизнеса, оптимизирa своята структура и запази печалбата си, въпреки предизвикателствата, идващи както от микро, така и от макро икономическите фактори. Именно те оказаха влияние върху приходите, които възлизат на $9.1 милиарда долара за четвъртото тримесечие, с 19% спад на годишна база, докато годишният приход възлиза на $44.9 милиарда долара, с едва 3% спад спрямо предходната година. В същото време, най-голямата програма по преструктуриране в историята на Lenovo предостави една по-добра структура, която оптимизира финансовите разходи със спестени $690 милиона долара през втората половина на годината, водещи до повишаване на необложената печалба с 86% на годишна база или до $193 милиона долара. Годишните загуби, необложени с данъци, са на стойност $277 милиона долара. Нетният приход за четвъртото тримесечие е нараснал с 80% спрямо предходната година до $180 милиона долара, докато нетната загуба е $128 милиона долара, дори и след $330 милиона долара некасови разходи по придобиване и счетоводни такива.

“Въпреки критичните условия в икономически и търговски план, които засегнаха наши ключови позиции през изминалото тримесечие, ние взехме навременни действия в средата на годината и успяхме да запазим рентабилността на компанията. Направихме PC бизнеса още по-устойчив, подобрихме приходността на корпоративния сегмент и отбелязахме положителни резултати на някои смартфон пазари.” каза Ян Янцин, главен изпълнителен директор на Lenovo. “Сблъсквайки се с оперативните проблеми в бизнеса, вече сме предприели редица проактивни действия, включително вземането на ключови решения по отношение на организацията, лидерството, продуктите и каналите на разпространение, за да започнем отново да отбелязваме ръст в мобилния бизнес и да възприемем една мулти бизнес оперативна система, която насърчава продуктивността и креативността. В същото време, ще интегрираме традиционните похвати и новите си възможности в устройствата за крайния потребител и облачната инфраструктура, за да се конкурираме с решения както за устройствата, така и за облачните услуги.”

Въпреки предизвикателствата, дейностите по основното преструктуриране и реорганизационната програма, Lenovo отбелязва следните оперативни и финансови достижения:

● Устойчива позиция на глобален PC лидер със солидни печалби и рекорден пазарен дял, който се е повишил с 1.3 пункта до 21%.

● Рекорден пазарен дял в сегмента на таблетите – номер 3 в класацията с почти 11 милиона доставени бройки през цялата година.

● Корпоративният сегмент отбеляза 73% нарастване на приходите на годишна база – 6-то поредно тримесечие на оперативна печалба и солидни резултати в Китай и на развиващите се пазари.

● Истински глобален ръст на мобилните устройства за фискалната година в развиващите се пазари – 96% в азиатския и тихоокеанския регион, 83% в EMEA и 46% в Латинска Америка – постигайки целите си за 4-6 тримесечия след инвестицията в Motorola, въпреки оперативните предизвикателства през третото тримесечие.

● Рекордно представяне на Ecosystem and Cloud Services Group с утроен месечен брой потребители до 200 милиона и годишна печалба, достигаща повече от $200 милиона щатски долара

● Interbrand определи Lenovo като една от 100-те топ марки в света

● Реални иновации на страхотни продукти – това даде тласък на бизнеса и спечели на компанията 66 първи награди на CES и 23 награди на MWC.

Брутната печалба за годината възлиза на $6,6 милиарда щатски доларa, което e спад с 1% на годишна база. Брутната печалба за тримесечието възлиза на $1,5 милиарда щатски долара или спад с 15%. Брутният марж е 14,8% и 16,6% за годината и тримесечието, респективно. Оперативните загуби за цялата фискална година са били $62 милиона долара, печалбата е $248 милиона долара за тримесечието, което е с е 95% повече от същото тримесечие през предходната година. Базовата печалба на акция през четвъртото тримесечие възлиза на $1,63 долар цента, базовата загуба на акция възлиза на $1,16 долар цента за цялата фискална година. Бордът на директорите на Lenovo декларира краен дивидент от 2,64 цента на акция за фискалната година, която приключи на 31-ви март 2016.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *