От интервю, което даде президента на компанията Liu Jun пред China Daily, научихме че от Lenovo са си поставили задача в следващата фискална година – да пуснат на пазара около 60 милиона умни телефона. Ако реализира плановете си компанията ще навлезе още по-сериозно на територията на класическите играчи в последно време Apple и Samsung Electronics.
Според официалните данни на IDC, планираната цифра е около 3 пъти повече отколкото компанията е доставила през настоящата година (23,5 милиона). Анализаторите припомнят обаче, че компанията вече е увеличавала производството си в пъти, когато спрямо по-миналата година вдигна производството, не с три, а дори с пет пъти.
Към момента Lenovo заема второ място на китайския пазар, където лидер е Samsung с дял от 16,7%, докато Apple остава на трета позиция. Очакваме да видим дали тази експанзия, която очевидно вече е реалност в Китай, ще се разпространи и из останалите части от света. А за това има редица предпоставки – компанията има добре изградена мрежа за продажби, широко портфолио от модели и разумни цени.