iPhone 8 и iPhone 8 Plus отбелязват ниски нива на търсене на пазара, в сравнение с всички модели от 2013 година насам, твърди нов доклад на платформата за анализи Localytics. По време на първия си уикенд в продажба, iPhone 8 има дял едва 0.3% от всички продадени iPhone, а по-големият модел – 0.4%. За сравнение можем да посочим, че миналата година iPhone 7 отбеляза 1.2% през първия си уикенд на пазара.
Такова сравнение може и да не е много справедливо от гледна точка на това, че общите продажби на iPhone нарастват с всяка изминала година, което значи, че Apple трябва да продаде повече устройства, за да регистрира един и същ процент при новите си модели, а от друга страна iPhone 8/8 Plus се смятат базови модели, докато потребителите с нетърпение очакват появата на луксозния iPhone X. По-логично може би би било да ги сравним с iPhone SE, който беше последния не флагмански модел на компанията, въпреки че той излезе по съвсем различно време на годината, като в следствие на това получи само 0.1% пазарен дял. Обещаващо звучи и фактът, че iPhone 8 Plus, макар и не топ модел, изпреварва iPhone 7 Plus, който при пускането си на пазара регистрира 0.2%. Тук трябва да добавим, че през първата си година 5.5 инчовият модел изпревари по-малкия си събрат по продажби.
Тези цифри, колкото и негативно да звучат, ще се отразят много благоприятно върху продажбите на iPhone X, който с високата си цена и огромно очаквано търсене, със сигурност ще компенсира ниските резултати на останалите два модела.
От своя страна новата версия на операционната система – iOS 11 вече е инсталирана на 22% от съвместимите устройства, което отново е по-малко от 26% за iOS 10 по същото време миналата година, но може би се дължи и на множеството бъгове, които очакват поправки от страна на компанията.
Прочетете още по темата:
Няма повече информация по темата.