Intel Corporation се издигна с две позиции в годишната класация 100 Best Global Brands на Interbrand и се класира на 7-мо място. Компанията е непрекъснато в Топ 10 от дебюта на класацията през 2001. Стойността на бранда на Intel – 32 милиарда USD отбелязва 4% ръст спрямо миналата година.
Лидер в класацията и тази година е Coca-Cola, следвана от Microsoft и IBM. Челната тройка остава непроменена от 2008 година насам.
От технологичните компании най-голямо израстване имат Google, които вече заемат четвъртото място в класацията.
В Топ 10 попада и Nokia, която обаче потъва от пето на осмо място. Hewlett-Packard са десети.
Ето как Interbrand коментираха представянето на Intel сред световния елит от супербрандове:
„В година, в която много компании се свиват, Intel продължи по своя курс, като посвети милиарди долари на нови и усъвършенствани производствени мощности, които ускориха пускането на следващо поколение процесори. Компанията търси начини да разшири своя бизнес в две направления: преминаване отвъд пазарите на РС и сървъри чрез обявяването на чипове за всякакви устройства (от мобилни телефони до „умни” телевизори) и подпомагане на партньори да подобряват своя бизнес чрез app store и създаването на програми за разработчици на приложения.
Intel отговори също и на въпроса за сигурността, като наскоро придоби McAfee. Самият бранд се старае да опростява нещата, за да помага на клиентите да се ориентират, но сега трябва да балансира силата на своите традиции да бъде РС-фокусирана компания с ясната необходимост да стане бранд на бъдещето на компютърните технологии, където телефоните, телевизорите, автомобилите и всичко останало сами по себе си са интелигентни устройства. Само времето ще покаже дали брандът, който действа като двигател на компютърните технологии през изминалите 20 години ще продължи да играе тази роля и през следващите 20 години.”
Класирането на Intel за 2010 поставя компанията на същата позиция, на която беше през 2007 и 2008 преди да остане на 9-то място преди една година.
Елитът на Best Global Brands включва брандове с дългогодишна история и глобален мащаб и маркетингови стратегии. Top 10 за 2010 са: Coca-Cola, IBM, Microsoft, Google, GE, McDonald’s, Intel, Nokia, Disney и HP.