Шведската компания за мебели IKEA пуска ново приложение, което позволява на клиентите да пазаруват от разстояние. Освен това чрез него те ще могат да видят как продуктите на компанията ще изглеждат в домовете им, предаде Ройтерс.
По този начин вече не е толкова необходимо клиентите да посещават магазините на IKEA , които често са разположени в покрайнините на градовете.
Най-голямата верига за търговия с мебели в света променя бизнес модела си, като улеснява пазаруването онлайн.
Това е напълно ново изживяване, казва Барбара Мартин Копола, главен изпълнителен директор, отговарящ за дигитализацията на IKEA. Приложението ще бъде пуснато най-напред във Франция и Холандия, а след това и на останалите водещи пазари за IKEA, сред които Германия, САЩ и Китай до края на годината.
Приложението ще позволява на потребителите да обзавеждат виртуално жилището си с мебели на компанията и да видят как точно ще изглежда то. Това ще става като се въведат размерите на стаята и се избира между различни стилове. След това клиентите ще могат да поръчат мебелите чрез приложението.
Първоначално IKEA пусна приложение с добавена реалност през 2017 година. То позволяваше на клиентите да видят над 2000 продукта и да ги впишат в обзавеждането на жилищата си, но не даваше възможност стоките да бъдат купени.
Основното приложение на IKEA представя целия асортимент на компанията, но продуктите са представени поотделно и клиентът може само да ги добавя в списъка си за пазаруване, който да използва при посещение в магазин на IKEA . Пазаруване от разстояние може да се прави само чрез сайта на IKEA .
Новото приложение на IKEA ще бъде допълнение към решението на компанията да пробва по-малки магазини в централните градски части, в които се предлага по-малък асортимент. Такъв магазин бе открит в Париж по-рано този месец.
С помощта на приложението клиентите ще могат, след като насочат телефона си към стол например, да видят какви други цветове предлага компанията, да видят стола в дадена стая или до подобни продукти.