От 2017 до 2022 г. световният пазар на технологии за добавена реалност (AR) и виртуална реалност (VR) ще расте средно със 71,6% годишно. През 2018 г. световният обем на продажбите ще достигне 27 млрд. долара, което е с 92 на сто повече от миналата година, сочат данни на IDC.
Потребителският сегмент остава най-големият от сегментите на пазара на стоки и услуги, свързани с технологиите AR/VR. До 2022 г. този сегмент ще нарасне до 53 млрд. долара. След него следват търговията на дребно, дискретното производство и транспортът, на които общо се падат 56 млрд. долара.
Лидер сред практическите приложения на технологията за виртуална реалност през 2018 г. са приложенията за игри. На тях се падат 7 млрд. долара от общия обем на пазара. Най-бързо обаче нараства използването на AR/VR за реклама в търговията на дребно – средно със 119,3% на година. Новите за AR/VR области през 2018 г. са обслужване на инфраструктура и учебни панорамни видеа за началното и средното училище. Делът на хардуера за AR/VR от общия обем за 2018 г. се очкава да бъде 10 млрд. долара, а на софтуера –5,7 млрд. долара.
Търговският интерес към технологиите за добавена и виртуална реалност расте бързо, отбелязват анализаторите, а след планираното пускане на нови продукти и услуги през настоящата година от страна на водещи производители се очаква още по-голямо увеличение на интереса.
(Снимка: wikimedia)