Според изследване на IDC за 2009 г. социалният софтуер за бизнеса бележи ръст от 55% или годишен приход от 367,7 милиона долара. Най-голям пазарен дял заема социалният софтуер на IBM. Проучването е проведено на база приходи от софтуер за 2009.
Това е първият доклад на IDC за приходите в световен план от социален софтуер за бизнеса (IDC Worldwide Social Platforms Revenue by Vendor, 2007–2009, June 2010, IDC #223817 by Erin Traudt and Michael Fauscette).
Според IDC, корпоративните социални платформи са една от водещите технологии в организациите, с помощта на които клиенти, служители, бизнес партньори и доставчици по-лесно работят в екип и споделят идеи.
Портфолиото на IBM за социален софтуер, mashups и Web 2.0 технологии, включително блогове, общности, профили, дейности, споделени бързи връзки и пр., помага на организации от всякакви мащаби да работят по-умно, да бъдат по-гъвкави и иновативни.
Според проучване на IBM, 98% от мениджърите се нуждаят от реструктуриране на начина на работа в компаниите. Един служител изгубва средно 5,3 часа за една седмица заради неефективни работни процеси. Средно 2 часа от деня му отиват в търсене на точната информация и експертиза в организацията. Социалният софтуер разрешава тези проблеми, защото подпомага свързаността на глобални работни екипи и възможностите им да доставят бизнес резултати.
С лидерски позиции на пазара на социални платформи за бизнеса според IDC е IBM Lotus Connections, както и cloud-базираното решение LotusLive Connections от Lotus Social Software портфолиото на IBM.
Lotus Connections е софтуер, който позволява на служителите да разработват и поддържат мрежа от колеги, да отговарят бързо на бизнес възможностите, като се възползват от експертизата в тяхната мрежа, да дискутират и развиват нови идеи с общности от сътрудници, партньори и клиенти.
LotusLive Connections е иновативен пакет от уеб-базирани услуги за сътрудничество и социални мрежи. Включва споделяне на файлове, корпоративен чат, управление на дейности и networking.
Ай Би Ес България е единственият партньор на IBM в България, който е сертифициран за предлагането на цялото портфолио на Lotus Software, включително решенията в областта на социалния софтуер и унифицираните комуникации (Lotus Social Software и Unified Communications). Компанията e Premier бизнес партньор на IBM, оторизиран сервиз за IBM продукти, оторизиран център за обучение за IBM софтуер.