IBM отвори „черната кутия“ на изкуствения интелект

IBM представи технология, която дава на бизнеса нова прозрачност при употребата на изкуствен интелект, позволявайки по-пълно оползотворяване на неговите възможности.

Софтуерната услуга, която автоматично открива отклонения и обяснява как ИИ взима решения – как решенията се изграждат – работи на IBM Cloud и помага на организациите да управляват системите за изкуствен интелект, предоставени от голямо разнообразие от фирми. IBM Services ще работи и с различните бизнеси, за да им помогне да разучат и използват новата софтуерна услуга.

IBM Research ще пусне в общността на отворения код инструментариум за откриване и намаляване на отклонения в ИИ, като предложи инструменти и образователна информация, за да насърчи глобалното сътрудничество в справянето с отклонения при изкуствения интелект.

“IBM поведе индустрията в създаването на принципи за доверие и прозрачност за разработването на нови технологии с изкуствен интелект”, каза Бет Смит, генерален мениджър на Watson AI в IBM. “Време е да превърнем принципите в практики. Ние даваме нова прозрачност и контрол на бизнеси, които използват изкуствен интелект и са изправени пред най-голям потенциален риск от неправилно взимане на решения.”

Разработките лежат върху данни от ново изследване на Института за бизнес стойност на IBM (Institute for Business Value), което разкрива, че докато 82% от предприятията обмислят внедряването на ИИ, то 60% от тях се опасяват от проблеми с отговорността, а 63% от тях не разполагат с таланти, които да управляват технологията.

Written by 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *