Hyundai представи новия си водороден SUV, наречен Initium, с надеждата да популяризира тази екологична технология. Въпреки че водородните автомобили все още не са широко приети като алтернатива за екологичен транспорт, производителят инвестира значителни средства, за да промени това.
Компанията обяви, че планира да започне производство на водородния SUV през първата половина на следващата година. Initium може да изминава около 650 км. с едно зареждане и също може да работи на електрическа енергия като резерв, която може да се презарежда от домашна електрозахранваща система. Публичният дебют на автомобила ще се състои на LA Auto Show и Auto Guangzhou в Китай следващия месец.
Макар Initium да е концептуален автомобил за момента, Hyundai изглежда твърдо решен да го въведе бързо на пазара, дори ако водородът не е направил толкова значителни стъпки към широко приемане, колкото електрическите опции. Южнокорейският производител планира да инвестира 4 млрд. щ. долара за развитие на водородната технология и инфраструктура, за да постигне целта си за пълна въглеродна неутралност до 2045 г. с модели като Initium и електрическия Ioniq 5, представен миналата година.
Водородът може да бъде ефективна алтернатива на бензина, но все още има път преди да стане конкурентен на електромобилите. В момента само няколко автомобилни производители все още предлагат водородни опции, включително Hyundai (модел Nexo) и Toyota (модел Mirari). Honda предлагаше водороден автомобил с модела Clarity, но производството му приключи през 2021 г., според Car & Driver.