Huawei влезе в топ 5 на най-добрите производители на таблети в света за второто тримесечие на 2015 г. Този успех бе последван от покачване на доставките със 124,6% и ръст на пазарния дял от 3,4% през четвъртото тримесечие. За цялата година компанията регистрира повишаване на пазарния дял с 1,8 процентни пункта до 3,1%, реализирайки несравними продажби на фона на цялостния спад на пазара.
Пазарът на таблети през миналата година се сви значително, сравнено с бума на смартфони с големи екрани. Трите най-големи производители на таблети отчитаха спад през цялата 2015 г. Доставките на таблета на Apple се понижиха с 24,8%, на Samsung – с 18,1%, и на Lenovo – с 13,5%. Единственo Huawei обърна тенденцията и постигна растеж на фона на общия спад.
Наскоро публикуван анализ на таблетната индустрия през 2015 г. на Sino Market Research показва, че доставките на таблети в Китай през 2015 г. са надхвърлили 25 милиона броя. Докато повечето компании регистрираха големи спадове, само малък брой фирми имаха растеж в доставките. В Китай с годишно увеличение от 228%, Huawei се класира на второ място по доставки на 8-инчови таблети след Apple. Това представяне в Китай е с основен принос за ръста в дела на Huawei от световния пазар на таблети.
Според доклада на Sino 8-инчовите таблети са били най-добре приетите през 2015 г. и доставките на този форм фактор представляват 42% от общия пазар на таблети. Всички компании, с изключение на Huawei и Xiaomi, регистрират голям спад при доставките на такива таблети. При Huawei обаче годишният ръст е 444,3%, изпреварвайки много Xiaomi.
Huawei положи огромни усилия, в опит да спечели по-голям пазарен дял при 8-инчовите таблети и по този начин си проправи път за бъдещи успехи на пазара на хибридни устройства. В началото на 2016 г. представи своя първи 2-в-1 продукт – HUAWEI MateBook, в Барселона. Със своите таблети и и 2-в-1 хибридно устройство компанията има големи шансове да засили позициите на мобилното си звено.
Sino публикува и данни за доставките по различни канали. През 2015 г. IT каналите се утвърдиха като най-големите за доставка. Междувременно онлайн търговията и търговската мрежа взеха 50% от пазарния дял. През 2015 г. Huawei засили дистрибуторските си канали при онлайн търговията и на презокеанските пазари, което допринесе за силния ръст при таблетите.
Когато става дума за операционни системи, през 2015 г. 50% от пазарния дял принадлежи на таблетите с Android заради огромния потребителски интерес. Годишният дял на Apple iOS бе 40,5%, докато Window OS регистрира ръст от 10,3%.