Растежът на пазарите на висок клас устройства генерира увеличаване на приходите от продажби на смартфони и нарастване на пазарния дял
Huawei Consumer Business Group обяви днес своите финансови резултати за първата половина на 2017 г. За първите шест месеца, приходите на Huawei от продажби възлизат на 105.4 милиарда китайски юана (CNY), или постигнат годишен ръст от 36.2%. Доставките на смартфони са нараснали до 73.01 милиона, което е увеличение на годишна база с 20.6%.
Главният изпълнителен директор на Huawei Consumer Business Group Ричард Ю споделя: „Нашето звено за потребителски бизнес Consumer Business Group продължава да показва невероятен растеж, надминавайки средното за индустрията ниво и утвърждавайки се на пазарите на висок клас устройства по света. Този растеж е доказателство за силата на бранда Huawei и преимуществото което сме натрупали чрез създаването на премиум, променящи пазара устройства, които отговарят на нуждите на днешните потребители.”
През първото полугодие на 2017 година Huawei заема 9.8% от световния пазар на смартфони според IDC. Този растеж е подтикнат от значителното увеличаване на продажбите на смартфони от висок и среден клас във важни геостратегически пазари. В Китай Huawei претендира за 22.1% пазарно присъствие, а доставките са се увеличили с 24% процента на годишна база. От компанията също отчитат и голям годишен ръст от 18% в Европа, с особено добро представяне в Централна, Източна и Северна Европа. Huawei Consumer Business Group също постигна и сериозен пробив на азиатско-тихоокеанските пазари, които включват Тайланд, Малайзия, Япония и Южна Корея. Присъствието в Русия също нараства силно. Междувременно според проучване на GfK и Sino, моделът на Huawei Honor последователно надмина както обема на продажбите на смартфони в интернет, така и приходите от продажби в Китай от януари до май 2017 г.
Ръстът на бизнес резултатите отразява превръщането на Huawei в световно призната премиум марка. През 2017 г. компанията зае 49-то място в глобалната класация на BrandZ „Top 100 Most Valuable Global Brands“, 88-мо място в „The World’s Most Valuable Brands“ на списание Forbes и 40-то място сред 500-те най-ценни марки според Brand Finance Global.
„Устройствата на Huawei привличат глобалната аудитория заради своето качество, опита на компанията и иновациите.”- допълва Ричард Ю. „Заради добрата ни екосистема от потребителски устройства, която включва висок клас смартфони, таблети, преносими устройства, а вече и компютри, потребителите знаят, че могат да се доверят на Huawei да им предложи преживяването, което те очакват от едно премиум устройство.”
С нарастването на присъствието на марката Huawei на глобалния пазар, стратегията на компанията за продажбите също се развива. Huawei ще продължи да разширява своята голяма търговска мрежа с целта да достигне 56,000 обекта за търговия на дребно до края на 2017 г., което е увеличение от 35,000 обекта през май месец 2016 г.
Забележителен ръст в региона на Централна, Източна и Северна Европа
През първата половина на годината в страните от Централна, Източна и Северна Европа, пазарният дял на Huawei достигна 18.7%, съответно 48% ръст спрямо същия период на миналата година. С 50% увеличение (първа половина на 2017 г. – 20.2% и първа половина на 2016 г. – 13.5%) в Централна и Източна Европа, и 46% (първа половина на 2017 г. – 14.9% и първа половина на 2016 г. – 10.2%) в Северна Европа, компанията консолидира своята силна пазарна позиция в тези части на Стария континент. Имайки предвид последните и миналогодишни резултати, както и натрупаното в световен мащаб признание, Huawei постигна още един важен пробив в устойчивия растеж, продължавайки да бъде един от лидерите на пазара.
Визията за бъдещето на Huawei е свързана с очаквания, компанията да продължи да расте, тъй като постоянно развива устройствата си чрез нововъведения в областта на изкуствения интелект и машинното учене, които поставят началото на новата „умна” ера. Consumer Business Group създава интелигентни устройства, които могат да предвиждат нуждите на потребителя и улесняват по естествен начин неговия живот и начин на работа.
Със своите 15 глобални изследователски центъра и 36 съвместни иновационни центъра, Huawei работи върху нови технологии, включително сензори, управление на данни и подобрения за своя Kirin чипсет, които са предназначени да придават такъв тип функционалност на пазара. Huawei развива своите иновации и чрез сътрудничество с водещи в отрасъла компании като Leica, Dolby, Microsost, Intel и Google. По този начин компанията ще продължи да удовлетворява клиентите си, да отправя предизвикателства за индустрията и да изгражда един по-добре свързан свят.