Инвестициите в научно – развойна дейност, стабилният растеж и успехът на потребителските продукти извеждат бранда напред в класацията за трета поредна година
Шънджън, Китай – Глобалната бранд консултантска компания Interbrand представи тазгодишната класация за най-добрите глобални марки „Best Global Brands 2017“ и потвърди изкачването на Huawei до 70-та позиция, или с две места по-нагоре спрямо 2016 година. Брандът Huawei е оценен на приблизително 6.676 млрд. щатски долара, бележейки ръст от 14% за последната година.
За трета поредна година Huawei се изкачва в класацията на Interbrand след историческия си дебют през 2014 година като първият китайски бранд, който присъства в престижната глобална класация.
Основана през 1974 г., Interbrand е най-голямата световна консултантска организация, обхващаща около 2/3 от компаниите във Fortune 100. Годишната ѝ класация “Best Brands Ranking” е високо оценена в световен мащаб и често е използвана за индикатор на стойността на брандовете.
Технологичните брандове продължават да доминират в тазгодишната класация Best Global Brands, обхващайки най-голям дял от класацията в Топ 100. Като технологичен бранд, посветен на съвършените постижения в научно-развойната дейност, признанието за Huawei в класацията на Interbrand е доказателство за лидерството и нарастващото световно влияние на бранда.
Според Interbrand Huawei ускорява глобалните дигитални трансформации и изгражда един по-свързан свят чрез разширяването на мрежите. Това допринася за бързото развитие с 14% на ценността на марката, както и за подчертаване на силата на международната компания.
Стойността на бранда Huawei продължава да нараства благодарение на стабилния ръст на дейността и постиженията на пазарите за потребителска техника. През първата половина на 2017 г. доставките на смартфони Huawei са нараснали до 70.01 млн. броя, реализирайки увеличение от 20.06% на годишна база – превъзхождайки средните стойности в индустрията. Флагман моделите от Huawei P и Huawei Mate сериите са станали световноизвестни, засилвайки влиянието на бранда при високия клас смартфони.
Според анализаторите от индустрията IDC, обемът на реализираните доставки на смартфони Huawei превръща бранда в най-големия производител в Китай и третия най-голям в световен мащаб през второто тримесечие на 2017 г. На световния пазар делът на Huawei също се е повишил до 11.3%, спрямо 9.8% за същия период миналата година – поставяйки компанията на 1% „разстояние“ от Apple.
В допълнение на разнообразието от смартфони, Huawei представи и три нови MateBook продукта, комбинирайки стилен и удобен дизайн с мощна производителност. От пускането им на пазара, новите Huawei MateBook устройства са високо оценени и признати както от медиите, така и от потребителите.
Huawei продължава да е признаван бранд от много уважавани институции и включван в най-престижните световни класации. В последното издание Fortune 500, Huawei бе класиран за първи път в Топ 100, прескачайки от 129-та на 83-та позиция. Освен това, компанията е обявена за единствения китайски бранд в списъка на Forbes за най-ценните световни марки през 2017 г.