HTC Corporation (TWSE : 2498), световен лидер в областта на мобилните иновации и дизайн, обяви консолидирани резултати за първото тримесечие на финансовата година, приключила на 31 март 2015 г. Ключови показатели:
• Приходи за тримесечието от 41,5 милиарда тайвански долара, повишение с 25% на годишна база
• Тримесечна нетна печалба след данъчно облагане 360 милиона тайвански долара или 0,43 тайвански долара на акция
• Брутна печалба от 19,7% и оперативен марж от 0,05%
HTC отново приключи с печалба първото тримесечие на 2015 г., като приходите на компанията нарастват с 25% на годишна база до 41.5 милиарда тайвански долара. Доходността от акция също нарасна спрямо миналогодишната до 0.43 тайвански долара.
Специално разработеното за отделните пазари портфолио и целенасочените маркетингови усилия дадоха възможност на HTC да поддържа растежа през първото тримесечие на 2015 г. и да разшири географския си обхват. САЩ постигна най-висок ръст от 2011 г. насам, докато пазарите в Европа и Близкия изток продължват със зашеметяващия успех с флагманите HTC One и HTC Desire. В Азия HTC увеличи пазарния си дял в Тайван, като засили позициите си в средния ценови клас и запази добрите си позиции във високия клас. Компанията се представя много добре и на пазара в Индия.
Флагманът HTC One M9 бе представен пред широка аудитория и дистрибутори на Световния мобилен конгрес, HTC One M9+ с по-голям екран дебютира в част от развиващите се пазари в началото на април. По време на мобилния конгрес HTC представи първата си високотехнологична фитнес гривна HTC Grip ™, разработена в партньорство с Under Armour – водеща спортна марка, която цели да предостави най-доброто на спортистите и да насърчи здравословния начин на живот. HTC обяви и разработената в партньорство с Valve иновативна платформа за виртуална реалност, наречена HTC Vive ™, която получи изключителен отзвук по време на шоуто и спечели много награди. Grip и Vive представляват следващите стъпки в диверсификацията на портфолиото на HTC в посока разработването на лайфстайл устройства – стратегия, която се базира на най-силните страни на HTC като премиум дизайн и интегриране на иновативни технологии и цели разширяване обсега на потребителите на HTC в нови продуктови категории и източниците на приходи.
С цел да се подчертае стратегическото значение на смарт устройства в бъдещите планове на HTC, бордът на директорите извърши промяна в ръководството на компанията, назначавайки за изпълнителен директор Чер Уанг председател на борда на директорите и съосновател на HTC. Питър Чоу е назначен за директор на HTC Future Labs, което ще му даде възможност да се фокусира върху нови продуктови категории, носещи свежи приходи и още по-голямо проникване на марката HTC.
“Продължаваме доброто представяне през последните няколко месеца и резултатите от първото тримесечие на годината отразяват усилията, които положихме за консолидиране процесите и операциите, фокусирайки се върху превъзходния дизайн и технологии за мобилен начин на живот“, сподели Чер Уанг, председател на борда на директорите и изпълнителен директор на HTC. “ Нещо повече – направихме крачка към разширяване на продуктовото портфолио на смарт устройствата в области като фитнес и забавление. Така, както HTC е пионер на пазара на смартфони, за нас е изключително важно да бъдем новатори и при лайфстайл устройствата, преследвайки перфектно качество и привличайки стратегически партньори за представянето на най-добрите и иновативни продукти на пазара.”
През първото тримесечие на годината HTC спечели редица награди, най-вече на Световния мобилен конгрес и за трите си продукта – фаворити и на медиите, и на потребителите. Моделът HTC One M9 беше избран за топ награди на редица издания по света и беше класиран сред най-добрите смартфони за 2015 от Yahoo! Tech, PC Mag, Engadget и Pocket Lint. Моделът HTC Grip спечели наградата най-добро носимо устройство за фитнес от Chip Chick и TechnoBuffalo, а моделът HTC Vive бе отличен с приза ‘Best in Show’ от редица издания: TechRadar, Gizmodo, Digital Trends, Mashable, Tom’s Guide и Ubergizmo.
Прогнози за второто тримесечие на 2015
HTC предвижда следните насоки за Q2:
• Приходите се очаква да бъдат в диапазона между 46 милиарда и 51 милиарда тайвански долара
• Брутният марж на печалбата се очаква да бъде между 23% и 23,5%
• Доходността от акция се очаква да бъде в диапазона от 0,06 до 0,34 тайвански долара