Деян Дянков
Китайските ментета са навсякъде
Добре дошли в чудния свят на Shenzhen Hop Electronic Co., Ltd. Тази малка (според китайските стандарти) компания разполага с 1780 трудолюбиви работници, които неуморно сучат мрежови кабели – по около 2,5 милиона километра годишно.
От разваления английски, на който е написан сайтът им, разбираме, че за тях клиентът винаги е на първо място. От логото им разбираме, че не се свенят да го заблуждават.
Някой изобретателен китаец е взел добре познатото в цял свят лого на HP, вмъкнал е буквата “o” като свързващ елемент между “h” и “p”, и хоп – ето ти логото на Hop Electronic!
Благородното синьо от оригиналното лого е отстъпило място на крещящото отровнозелено на Hop Electronic, но цветът едва ли е от чак толкова съществено значение за анонимния китайски „дизайнер”, който дори не си е направил труда да тифецне изображенията на всички кабели от снимките на сайта.
Ниските цени на китайските стоки често се обясняват от предприемчиви търговци с евтината работна ръка в страната. В голяма част от случаите обаче, ниската цена се дължи най-вече на факта, че въпросните стоки са пълен боклук.
Всичко в тези продукти – от материалите, през изработката, та чак до логото на компанията производител, може да се охарактеризира само с една дума.
Менте.