Apple се гордее със своя 349 доларов, интелигентен високоговорител HomePod, но той все още може да се похвали с едва 6% пазарен дял. Това разбира се е благодарение на късното му пускане на пазара и доминацията на устройствата на Google и Amazon. Според новото проучване на Strategy Analytics, той се нарежда на четвърто място сред най-популярните интелигентни високоговорители в момента, след Echo на Amazon, Home на Google и дори Tmall Genie на Alibaba.
Данните сочат, че Apple е доставила 700 000 HomePod през второто тримесечие и 600 000 през първото, което грубо означава около 1.3 милиона устройства, от както HomePod излезе на пазара. Тази цифра е много по-ниска от посочените от Consumer Intelligence Research Partners 3 милиона продадени само в САЩ до момента. На базата на данните на Strategy Nalaytics, Amazon води с 41% пазарен дял през второто тримесечие, а Google я следва с близо 30%. Всъщност обаче тези числа отразяват спад, който според анализаторите се дължи на нарастващата конкуренция от старана на китайските производители като Alibaba, JD.com и Baidu.
Всъщност не е ясно колко HomePod са продадени в дейстивтелност, като се има предвид, че компанията обединява резултатите в своята категория „Други продукит“, когато прави съобщение за тримесечните си печалби. През последното тримесечие, тази категория отбеляза 3.74 милиарда долара, което е почти 40% увеличение, спрямо предходната година. Трябва да посочим и, че данните на Strategy Analytics се базират на направени доставки, а не на продажби. През юни Apple добави още три страни в списъка, където се предлага HomePod – Канада, Франция и Германия, но от друга страна има слухове, че компанията обмисля пускането на по-евтин вариант на говорителя, който да помогне за стабилизирането на продажбите.