Интелигентният високоговорител на Apple, HomePod се нареди на девето място по популярност в САЩ, сочи онлайн проучване сред 1011 потребители, проведено от Strategy Analytics през юли и август.
Осемте позиции преди него се заемат от различни модели на Amazon Echo и Google Home, като Echo има около 23% от потребителската база в САЩ, при едва 4% за HomePod:
- Amazon Echo: 23%
- Amazon Echo Dot: 21%
- Google Home: 8%
- Google Home Mini: 7%
- Amazon Echo Plus: 5%
- Amazon Echo Spot: 4%
- Amazon Echo Show: 4%
- Amazon Echo Dot Kids Edition: 4%
- Apple HomePod : 4%
- Google Home Max: 2%
Всъщност Apple не разкрива данни за продажбите на HomePod в своите тримесечни резултати, но през август Strategy Analytics изчисли, че доставките му възлизат на 700 000 бройки за второто тримесечие, което отрежда на компанията едва 6% дял на световния пазар на интелигентни високоговорители. Тези данни съвсем не са изненада, тъй като цената на конкурентните модели е значително по-ниска, но си заслужава да отбележим, че HomePod стартира едва през февруари, а днес се предлага само в САЩ, Великобритания, Австралия, Канада, Франция и Германия, като продажбите му ще започнат още в Мексико и Испания този петък.