Human Mobile Devices, която само преди година започна да работи по смелото си ребрандиране, посрещна на сцената на MWC 2025 известната актриса, ТВ водеща, предприемач и майка на две деца Дрю Баримор, за да сподели личните си възгледи за времето, прекарано пред екраните на смарт устройствата.
“Технологията се възползва от уморения родител. Време е да преосмислим начина, по който живеем. Търпението от миналото се среща с технологията на бъдещето. Започнах това за моите деца, но го искам и за себе си, и за вас“ – сподели звездата. Тя също намекна за предстоящо сътрудничество, което ще наруши статуквото, като се справи с безцелното скролване. Тя загатна кодовото име на тази нова инициатива: “Project Wildflower”.
HMD обяви ново портфолио с подобрени технологии с фокус върху семейството,
целящо да се повлияе на глобалната криза на психичното здраве, причинена от прекомерното време пред екраните на устройствата, както и да се подпомогне онлайн безопасността на непълнолетните. Първото устройство, което ще бъде пуснато на пазара под шапката на новото семейно портфолио, HMD Fusion X1, е обявено след ново проучване, представено от HMD, което е обхванало 25 000 деца и възрастни от цял свят – резултатите разкриват, че повече от половината деца са се свързвали с непознати онлайн.
HMD Fusion X1, в партньорство с Xplora, има за цел да постави основите на здравословните дигитални навици на тийнейджърите с родителски контрол и забрана за ползване на социални медии и интернет, освен ако това не е разрешено от съответните настойници на младите потребители. На MWC 2025 бяха представени и първите ко-брандирани устройства HMD x FC Barcelona: HMD Barça 3210 и HMD Barça Fusion, с акценти и изненади, насочени към феновете, включително послание от Левандовски и други играчи на Барса. Отдавайки почит на наследството си от функционални телефони, HMD обяви и HMD 130 и HMD 150 Music – два телефона с високоговорители, снабдени с разтърсващ звук, FM радио, издръжлив дизайн и дълъг живот на батерията, както и HMD 2660 Flip, съчетаващ елегантния стил на флип телефон със свободата на дигиталния детокс.
HMD Amped Buds пък са първите безжични слушалки с калъфче, което може да зарежда магнитно телефона ви така, че никога да не останете без музика или енергия.
HMD Family и HMD Fusion X1
HMD Fusion X1 е „първият смартфон за тийнейджъри“ от Human Mobile Devices в партньорство с Xplora. Той дава на родителите пълен контрол върху смартфон преживяванията на техните подрастващи деца с абонамента за Xplora – от 4,99 евро на месец – като същевременно предлага устройство, което може да радва младите потребители. Абонаментът включва персонализирано приложение и достъп до интернет, което позволява на родителите да изберат да няма социални медии и сърфиране в интернет или да ги ограничат. Той включва също така непрекъснато проследяване на местоположението на 20-секундни интервали с безопасни зони, спешно SOS повикване, предупреждения за изтощена батерия и отдалечен достъп до устройството за родителите. Функцията „Режим за училище“ гарантира, че разсейването е сведено до минимум по време на учебните часове, като заключва определени приложения и функции, когато е необходимо. Всички тези настройки могат да се управляват дистанционно чрез приложението Xplora, на собственото устройство на родителите, което им позволява да регулират контрола в реално време в зависимост от нуждите и средата на тийнейджъра.
В действителност обаче нито едно устройство не може да защити напълно децата от предизвикателствата на израстването в дигиталния свят. Ето защо HMD отива по-далеч с плана си за интегриране на защита в реално време срещу вредно съдържание със SafeToNet. HMD ще бъде първият мобилен доставчик, който ще използва тази технология, разработена в партньорство с SafeToNet, която осигурява защита на устройството, задвижвана от изкуствен интелект – автоматично откриване и блокиране на вредно съдържание, преди то да достигне до потребителя, без да се разчита на външни приложения, които могат да бъдат заобиколени. Планира се технологията да бъде пусната това лято на телефоните HMD.
Новото семейно подразделение на компанията, HMD Family, е резултат от проекта на HMD Better Phone Project през 2024 г., в рамките на който HMD работи съвместно със семейства и експерти, за да създаде набор от устройства, по-подходящи за деца.
Глобално проучване, проведено сред почти 25 000 деца и възрастни от цял свят, подкрепя това движение, тъй като докладът на HMD за проекта Better Phone Project разкрива, че повече от половината деца на възраст 8-12 години (52%) смятат, че през 2025 г. ще страдат от пристрастяване към телефоните си. Резултатите затвърждават и факта, че когато дадете на детето си телефон, той вкарва непознати в дома ви – тъй като четири от всеки десет деца съобщават, че непознати ги молят да преминат към личен чат от комфорта на телефона си.