Google и Facebook съобщиха, че са започнали работа над система, която ще ограничава появата на реклами в сайтове с подвеждаща или невярна информация.
От Google коментират, че ще ограничават показванията на реклами на страници, които въвеждат в заблуждение или скриват от посетителите истинската информация, се казва изявление на пресцентъра на компанията. Facebook обновява рекламните си политики, като забранява измамно и подвеждащо съдържание.
Промяната идва, след като Google, Facebook и Twitter се сблъскаха с коментари относно ролята, която са изиграли по време на изборите за президент на САЩ, като са позволили разпространението на фалшива информация, която може да е наклонила везните в полза на кандидата на републиканците Доналд Тръмп. На практика Тръмп спечели най-много електорални гласове, но е втори при вота на гласоподавателите.
Ходът на Google има за цел да гарантира, че медиите в мрежата са законни. Освен това премахва финансовите стимули, които могат да мотивират създаването на повече неверни новини.
“Насочвайки се напред, ние ще ограничим показването на реклами на страници, които дават грешни сведения, не разкриват информация за издателя или основната цел на сайта“, коментира Google в изявление.