Google разкри, че ще направи някои съществени промени в правилата за проследяване на реклами за Android, когато става въпрос за приложения в Play Store. Ако потребителите се откажат от проследяването, Android ще доставя нечувствителни низови нули на рекламодателите, като има дава малко полза.
Новата политика ще стартира тази година с устройства с Android 12, но ще обхване всички версии с достъп до Play Store в началото на 2022 година. Тя следва стъпката на Apple, която обяви миналата година, че ще даде възможност на потребителите да се откажат от проследяването с рекламна цел на iPhone.
Съобщението на Apple предизвика буря сред рекламодателите, които печелят милиарди от насочени реклами, но постави и Google в затруднено положение, защото компанията притежава Android, основният конкурент на iOS, но и печели голяма част от дохода си от реклама. Сега става ясно какво планира да направи Google по отношение на проследяването в Android.