Google обяви, че може да започне да наказва компании, които се възползват от десктоп пространството, за да пускат големи и пречещи реклами. Това ще се въведе от началото на 2017 г., съобщава Digital Trends.
Интернет търсачката ще продължава да дава предимство на сайтове, чийто дизайн е добре оптимизиран за браузване от мобилно устрйство, но ще спре да слага етикета “mobile-friendly”, който до сега използваше. 85% от всички сайтове вече могат да се използват и на мобилни устройства, заради което Google вече не вижда смисъл от такъв етикет.
Към всички критерии, които Google взема под внимание при класирането на сайтове ще е форматът “интерстишъл”. Този формат заема цялото пространство на екрана на смартфона, като така рекламата се вижда преди потребителят да е стигнал до съдържанието или ако е стигнал, просто го скрива цялото. Разработчиците са си свършили работата при използването на такива формати, защото Google може да индексира съдържанието под интерстишъла, но потребителят е този, който е ощетен.
Google ще започне да проверява за такива формати от 10 януари следващата година. “Страници, които показват агресивни интерстишъли не дават добро преживяване на потребителите и са ощетени спрямо тези, които веднага имат достъп до съдъжание,” казва продуктовият мениджър Доантам Фан. “Това може да е още по-голям проблем на мобилните устройства, където екраните често са по-малки”.
Фан подчертава, че някои от интерстишълите няма да бъдат засегнати от новата политика – тези, които уведомяват потребителя, че се събират cookies, тези, които карат потребителя да потвърди възрастта си и тези, които заемат “разумна част” от екрана.
Въпреки новите правила, които ще определят ранговете на сайтовете, значението на съдържанието ще продължи да има много голяма тежест като фактор, така че има вариант сайтовете с качествено съдържание и интерстишъли все пак да се класират високо.