Aмериканската технологична компания Google заяви, че ще инвестира 550 милиона долара в основния конкурент на Alibaba JD.com в усилията си да разшири дейността си на бързо разрастващите се азиатски пазари за онлайн търговия, предаде “Асошиейтед прес”, цитирана от БТА.
Споразумението за партньорство предвижда продуктите на JD.com да се появят в услугата на Google за онлайн пазаруване, докато Google може да приложи веригата за доставки и логистичната експертиза на китайската компания за онлайн търговия в своята технология.
Google посочи, че чрез партньорството компанията ще проучва нови решения за подобряване на практиката на пазаруване на потребителите в цял свят.
Не е известно дали това партньорство е пореден опит на американската компания да направи пробив в Китай, където нейните основни услуги, сред които търсенето и електронната поща, са блокирани.
JD.com е втората по големина китайска компания за електронна търговия след Alibaba . Сред инвеститорите й са “Тенсент холдингс” (Tencent Holdings), разработчикът на месинджъра “УиЧат” (WeChat) и основен конкурент на Alibaba .