Google се ангажира с психичното здраве на потребителите, разработвайки инструмент, който ще помогне на тези от тях, които са изпаднали в депресия, да се ориентират към лечение. За целта гигантът си партнира с Националния алианс по психологични заболявания (NAMI).
Компанията просто задава въпроса „Депресирани ли сте?“, с надеждата хората да започнат да се вглеждат в собственото си психично здраве и това да подейства като катализатор на търсене на компетентна медицинска помощ.
Как работи този инструмент? Когато въведете термин за търсене, свързан с депресията в Google, се появява горния въпрос и, ако отговорите положително, ще бъдете пренасочени към PHQ-9 сертифициран въпросник, който специалистите използват за диагностициране на депресията. Той иска от потребителите да преценят дали имат симптоми като проблеми с концентрацията, чувство за провал, бавни движения и говор, безпокойство и други необичани такива.
Надеждата на гиганта е, че след като попълнят въпросника, те ще го споделят със своя лекар в зависимост от резултата и може би ще потърсят лечение. Според NAMI, около 50% от хората в депресия не търсят компетентна помощ и лечение.
Google съобщава, че 5% от търсенията в интернет са свързани със здравето, но не е ясно колко от тях са конкретно за психични проблеми.
Статистиката сочи, че тези, които имат симптоми на депресия, получават помощ средно с 6 до 8 години забавяне, тъй като хората не са запознати с нейните признаци и откриването й става случайно. Клиничната депресия всъщност е много често срещана, а от нея е страдал един от пет американци, в различен период от живота си.